04 مهر 1403
0

حسین کروبی در گفتگو با الجزیره اظهار داشت: پدرم 15 سال بر خلاف قانون و اخلاق و بدون دادگاه در حصر بوده و حکومت نباید انتظار داشته باشد که پس از حصر خانگی سکوت کند؛ بنابراین حکومت باید برای آن آماده باشد و بتواند نظراتش را تحمل کنند.

در دیدار محسنی اژه ای با همسر مهدی کروبی چه گذشت؟ /حسین کروبی: ماموران در طبقه اول منزل پدرم مستقر هستند /حکومت تحمل نظر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین کروبی، فرزند حجت الاسلام مهدی کروبی، درباره‌ی گفته‌ی رئیس جمهور پزشکیان مبنی بر حل شدن مشکل حصر پدرش، به الجزیره گفت: رئیس جمهور می‌خواست بگوید که از طریق گفتگو با مقامات کشور می خواهد مسئله محصورین را حل کند و تا حدودی هم موفق شده اما تاکنون تغییری در حصر خانگی ایجاد نشده است.

بنابر روایت انصاف نیوز، او گفته است که ماموران در آپارتمانی در مجاورت آپارتمان پدرش در یک مجتمع مسکونی زندگی می کنند و همه رفت و آمدهای خانواده را زیر نظر دارند.

حسین کروبی گفت که در سه سال اول پدرش تنها در خانه‌ای متعلق به نیروهای امنیتی زندگی می کرد و در آن زمان اجازه ملاقات با او محدود بود و شرایط بسیار سختی داشتند، زیرا او در پایان سه سال اول، ۷۶ ساله بود.

او همچنین گفت که پس از گذشت یک سال از شروع دولت حسن روحانی رئیس جمهور سابق، کروبی به منزل خود در جماران منتقل شد و ماموران در طبقه اول ساختمان مستقر شدند و سپس تقریباً از سال ۱۳۹۲ به پدرش اجازه دادند که همسرش با او زندگی کند و اعضای خانواده هم اجازه داشتند به صورتی محدود و هفته‌ای یک بار با او ملاقات کنند، دیگر هیچ بازرسی وجود نداشت و آنها می‌توانستند هر نوع کتاب و مجله را ببرند.

پسر کروبی درباره‌ی شرایط رفع حصر گفت که کمتر از سه هفته پیش، رئیس قوه قضائیه برای موضوع رفع حصر با مادرش تماس گرفت؛ «من با مادرم رفتم و دو ساعت و نیم با رئیس قوه قضائیه ملاقات کردیم و مفصل صحبت کردیم».

او افزود که پدرش شرط کرده که رفع حبس خانگی با رفع حصر موسوی و همسرش همراه باشد، زیرا هر دو به یک دلیل در حصر خانگی هستند و پایان آن باید برای همه آنها باشد.

به گفته‌ی حسین کروبی، آنها به رئیس قوه قضائیه گفته‌اند پدرشان نزدیک به ۱۵ سال است که به اعتقاد خانواده کروبی بر خلاف قانون و اخلاق و بدون دادگاه در حصر بوده و حکومت نباید انتظار داشته باشد که پس از حصر خانگی سکوت کند؛ بنابراین حکومت باید برای آن آماده باشد و بتواند نظراتش را تحمل کنند.

۲۷۲۱۹


https://hirna.ir