04 مهر 1403
4

مجری خط ۳ مترو تهران گفت:در ادامه روند تکمیل برخی نواقص خط ۳ مترو تهران، امروز نوبت به افتتاح ورودی دوم ایستگاه سهروردی رسید.

ورودی شمالی ایستگاه سهروردی مترو افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، آزاد اکبری مجری خط ۳ مترو تهران در ارتباط با افتتاح ورودی شمالی ایستگاه سهروردی که امروز انجام گرفت، گفت: از مهرماه سال گذشته، تکمیل ورودی شمالی ایستگاه مترو سهروردی مجدداً در دستور کار قرار گرفت و طی ۱۲ ماه گذشته، عملیات عمرانی- تجهیزاتی متعدد و متنوعی از قبیل حفاری‌ها، ایجاد سازه نگهبان و شفت ورودی، احداث گالری، نصب تاسیسات برقی و تجهیزات ویژه (پله برقی، دوربین، سیستم صوتی و …) و مسائل مربوط به معماری ورودی دوم ایستگاه انجام پذیرفت. ارزش اقدامات صورت گرفته برای راه‌اندازی این ورودی به بهای روز کالا و خدمات، رقمی در حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است.

وی در مورد تاثیرات ترافیکی و ویژگی این ورودی جدید افزود: ورودی دوم ایستگاه سهروردی که در خیابان شهید بهشتی و بعد از تقاطع خیابان سهروردی قرار دارد، امکان استفاده ایمن مسافران بخش شمالی خیابان پرتردد شهید بهشتی از ایستگاه مذکور را فراهم ساخته و کاهش عبور عابران پیاده از عرض خیابان‌های مجاور را سبب می‌شود.نکته مهم آنکه امکان احداث مجتمع ایستگاهی در محل ورودی شمالی فراهم بوده و این امر یک ارزش افزوده فوق العاده برای ایستگاه سهروردی به شمار می‌آید.

اکبری در پایان به همکاری های بین بخشی در این پروژه اشاره کرد و گفت: برای تکمیل و راه‌اندازی ورودی شمالی ایستگاه سهروردی که یکی از اقدامات عمرانی - ترافیکی در طرح استقبال از مهر ۱۴۰۳ محسوب می‌شود، شهرداری منطقه ۷ نهایت همراهی لازم را مبذول داشت تا در سایه همکاری متقابل، شهروندان از یک امکان حمل و نقلی جدید دیگر بهره‌مند شوند.

منبع:

https://hirna.ir