04 مهر 1403
3

رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگویی تأیید کرد که نگران نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست و این کشور باید خود را برای وضعیت جدید آماده کند.

نگرانی «زلنسکی» از نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با شبکه «ای‌بی‌سی» تأیید کرد که موضع و سیاست حمایتی واشنگتن از اوکراین احتمالاً پس از انتخابات ریاست‌جمهوری تغییر کند.

وی دراین‌باره گفت: بنابراین ما باید پیشاپیش خود را آماده کنیم.

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه افزود به همین دلیل مطرح‌کردن طرح موسوم به «طرح پیروزی» اش با دونالد ترامپ و کامالا هریس، نامزدهای حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بسیار مهم است.

بنابر ادعای زلنسکی هدف از طرح پیروزی پایان سریع جنگ است ونه طولانی‌کردن آن.

هم‌اکنون دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان خواهان کاهش کمک‌های مالی و تسلیحاتی واشنگتن به اوکراین است و کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها خواهان ادامه روند کنونی و حمایت از کی‌یف است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور بار دیگر با انتقاد از کمک‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا به اوکراین اعلام کرد که «مشارکت آمریکا در جنگ اوکراین باید پایان یابد.»

وی دراین‌باره گفت: بایدن و کامالا هریس ما را وارد این جنگ در اوکراین کردند و هیچ راهی برای بیرون‌کشیدن ما از این جنگ ندارند.

ترامپ در ادامه با بیان اینکه «بایدن می‌گوید ما نمی‌توانیم بدون پیروزی از این جنگ خارج شویم و روسیه پیروز شود.» افزود: من مذاکره خواهم کرد، من کمک خواهم کرد که از این جنگ خارج شویم. ما باید از آنجا خارج شویم.

نامزد جمهوری‌خواهان دیروز سه‌شنبه نیز با انتقاد از کمک‌های مالی و تسلیحاتی واشنگتن به کی‌یف اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هر بار که به واشنگتن سفر می‌کند با ۶۰ میلیارد دلار پول به اوکراین برمی‌گردد.

دونالد ترامپ دراین‌باره گفت: زلنسکی می‌خواهد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده پیروز شوند، زیرا او می‌تواند از آنها کمک دریافت کند، اما من عملکرد متفاوتی خواهم داشت و بر روی صلح کار خواهم کرد.»

وی همچنین افزود: من اگر در انتخابات پیروز بشوم، اولین کاری که می‌کنم زلنسکی و رئیس‌جمهور پوتین را صدا می‌زنم و به آنها خواهم گفت که توافق کنید. این دیوانگی است.

منبع:

https://hirna.ir