04 مهر 1403
3

مشاوران دونالد ترامپ در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، با مقامات خارجی دیدار می‌کنند.

دیدار مشاوران ترامپ با مقامات خارجی حاضر در نیویورک
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، برخی مشاوران دونالد ترامپ در حاشیه نشست مجمع عمومی سزمان ملل در نیویورک، در حال دیدار و گفتگو با مقامات خارجی هستند در حالی که دوستان و متحدان آمریکا به دنبال درک این موضوع هستند که پیروزی ترامپ در انتخابات 5 نوامبر چه معنایی برای سیاست خارجی آمریکا دارد.

براساس این گزارش، مشخص نیست که این مشاوران با چه مقاماتی دیدار کرده و یا برنامه دیدار آنها ترتیب داده شده است. همچنین موضوعات مورد گفتگو نیز مشخص نیست.

مشاوران سیاست خارجی ترامپ به طور کلی اظهار کردند آنها مراقب هستند که سیاست های خاصی را در گفتگوهای خصوصی خود اعمال نکرده و حتی هیچ حرفی نزنند که منجر به زیر سوال رفتن دولت فعلی آمریکا شود.

منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند رابرت اوبرین، چهارمین و آخرین مشاور امنیت ملی ترامپ، میزبان دیپلمات های عالی رتبه خارجی در هتلی در منهتن بوده است. همچنین انتظار می رود مایک پمپئو مدیر سابق سی آی ای و وزیر امور خارجه سابق آمریکا در دوران ترامپ، میزبان مقامات و دیپلمات های خارجی دیگری باشد.

در همین حال، کمپین ترامپ در پاسخ به پرسشی درباره این خبر، به هیچ دیداری بین مقامات خارجی با مشاوران ترامپ اشاره نکرد. نماینده پمپئو نیز در این باره چیزی نگفت.

همچنین یکی از مشاوران سابق امنیت ملی ترامپ که خواست نامش فاش نشود، اظهار کرد او روزانه با 6 درخواست از سوی مقامات خارجی روبرو شده که بسیاری از آنها از سوی مقامات کشورهای مرکزی و شرقی اروپا است.

این در حالی است که دو منبع آگاه اعلام کردند در هفته های اخیر ترامپ ارتباط خود با رهبران خارجی را محدود کرده است. برخی مشاوران ترامپ از وی خواستند تا برخی از این دیدارها را رد کرده تا بر روی فعالیت های انتخاباتی اش تمرکز کرده و در روزهای پایانی انتخابات از سرخط های منفی غیرضروری دوری کند.        

براساس اعلام کمپین ترامپ، نامزد جمهوری خواهان قصد دارد با رئیس جمهور لهستان دیدار کند اما برنامه کنفرانس خبری مشترک لغو شده است.

ترامپ هفته گذشته در کمپین انتخاباتی اش از دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر هند و دیدار احتمالی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در هفته جاری خبر داد. دیدارهایی که هنوز برگزار نشده است.

روز گذشته دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات 2024 اظهار کرد که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین خواهان پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات پیشِ‌روی ریاست‌جمهوری در آمریکاست.

نامزد جمهوری‌خواهان در یک گردهمایی در غرب پنسیلوانیا، افزود: من فکر می‌کنم زلنسکی بزرگترین فروشنده در تاریخ است، هر بار که او به کشور ما آمده، با 60 میلیارد دلار رفته است. او می‌خواهد دموکرات‌ها در این انتخابات پیروز شوند اما من متفاوت عمل خواهم کرد، من برای صلح کار خواهم کرد.

ترامپ پیشتر نیز بارها این ادعا را تکرار کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات، در عرض چند ساعت به جنگ اوکراین پایان می‌دهد.

در حالی که ترامپ هفته گذشته گفته بود که احتمالاً با زلنسکی دیدار خواهد کرد، اما منبعی نزدیک به ترامپ اظهار کرد با وجود آنکه رئیس جمهور اوکراین در نیویورک به‌سر می‌برد، هیچ برنامه‌ای برای دیدار این دو سیاستمدار ترتیب داده نشده است.

براساس این گزارش، واشنگتن و متحدانش از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه 2022، میلیاردها دلار کمک نظامی به اوکراین اختصاص داده‌اند در حالی که تحریم‌های متعددی را نیز علیه مسکو اعمال کرده‌اند.

ترامپ پیوسته کمک‌های نظامی آمریکا برای اوکراین را هدردادن پول‌های آمریکا دانسته و از گفتن اینکه خواستار پیروزی اوکراین است، خودداری کرده است، همچنین ترامپ و زلنسکی در ماه جولای تماسی تلفنی با یکدیگر داشتند اما از زمان دوران ریاست‌جمهوری ترامپ طی سال‌های 2017 تا 2021، هیچ دیدار مستقیمی با یکدیگر نداشتند.

زلنسکی پیشتر گفته بود نمی‌تواند پیش‌بینی کند که اگر ترامپ در انتخابات ماه نوامبر پیروز شود، چه‌کاری خواهد کرد اما ابراز امیدواری کرد که جمهوری‌خواهان بر حمایت نظامی از اوکراین ادامه دهند.

علاوه بر این نتایج نظرسنجی های جدید که توسط نشریه نیویورک تایمز و کالج سیه نا انجام شده، نشان می دهد که دونالد ترامپ در بین رای دهندگان احتمالی در ایالت های رقابتی آریزونا، جورجیا و کارولینای شمالی از کامالا هریس پیشی گرفته است.

این سه ایالت جزو 7 ایالت کلیدی در آمریکا هستند که نقشی تعیین کننده در انتخابات ریاست جمهوری 2024 دارند.

اما نتایج نظرسنجی شبکه ان بی سی نشان می دهد که کامالا هریس نامزد دموکرات ها با 5 درصد اختلاف در مقابل رقیب جمهوری خواهش دونالد ترامپ پیشتاز است.

در همین حال نتایج نظرسنجی دیگری که توسط شبکه سی بی اس انجام شده حاکی از آن است که هریس با 52 درصد در مقابل ترامپ با 48 درصد در بین رای دهندگان احتمالی پیشتاز است. حاشیه خطای این نظرسنجی 2 درصد است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر(15 آبان) برگزار می شود.

پیشتازی ترامپ در نظرسنجی‌های 3 ایالت کلیدی
ترامپ: زلنسکی خواهان پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات است
ترامپ: این انتخابات را ببازم، دور بعد شرکت نخواهم کرد

 

انتهای پیام/ 

منبع:

https://hirna.ir