04 مهر 1403
2

در آخرین فیلم ضبط شده موجود از "محمدحسن صفری" در فاصله 650 متری قله دماوند، همانگونه که در تصویر نیز مشخص است، شرایط جوی بدی همراه با وزش باد با سرعت 50 گره و مه غلیظ در منطقه حاکم است؛ جستجو برای یافتن این کوهنورد در هشتمین روز مفقودی ادامه دارد.

هشتمین روز جستجو برای یافتن کوهنورد مفقودی در قله دماوند
- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، "محمد حسن صفری" یکی از کوهنوردان کشورمان از روز پنجشنبه 29 شهریور ماه در مسیر صعود به "قله دماوند" مفقود شده است.

با اعلام مفقودی این کوهنورد از سوی قرارگاه کوهنوردی به جمعیت هلال احمر، عملیات امداد و نجات برای پیدا کردن این کوهنورد آغاز شده است؛ با این حال، بنا به گفته فرزند این کوهنورد، تاکنون هیچ خبری از او به دست نیامده است.

در همین رابطه، محمد کبادی؛ معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره آخرین وضعیت عملیات امداد و نجات و اقدامات انجام شده برای یافتن این کوهنورد در محدوده قله دماوند اظهار کرد: به‌محض دریافت گزارش مفقودی، 4 تیم عملیاتی از استان مازندران وارد عمل شدند و عملیات امداد و نجات خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به پایگاه‌های امداد و نجات در مناطق آمل، سوادکوه، رینه و مازندران تصریح کرد: از روز 29 شهریور، عملیات جستجو توسط این تیم‌ها آغاز شده است اما متاسفانه تاکنون این کوهنورد مفقود شده، یافت نشده است؛ با این حال، عملیات جستجو همچنان ادامه دارد و امروز نیز پیگیری خواهد شد.

ادامه امدادرسانی هلال احمر در 11 استان متأثر از سیل

کبادی ادامه داد: با توجه به شرایط دشوار و سخت جوی در قله دماوند، تیم‌های امداد و نجات با تمام توان در حال جستجو هستند همچنین، در برخی از مناطق با استفاده از هلی‌شات تصاویر ثبت شده و این تصاویر در مرکز کنترل عملیات بررسی می‌شود تا از وضعیت در نقاط مختلف مطلع شویم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات یادآور شد: صعود به بلندترین کوه ایران با توجه به شرایط خاص این منطقه بسیار پیچیده است اما تمام تلاش خود را برای پیدا کردن فرد مفقود انجام می‌دهیم.

وی با انتقاد از برخی کوهنوردانی که بدون توجه به شرایط جوی اقدام به صعود می‌کنند، تأکید کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته نیز شاهد مفقود شدن کوهنوردان زیادی بوده‌ایم که متاسفانه اجساد برخی از آنها تاکنون پیدا نشده‌ است.

به گزارش تسنیم؛ در آخرین فیلم ضبط شده موجود از "محمدحسن صفری" در فاصله 650 متری قله دماوند، همانگونه که در تصویر نیز مشخص است، شرایط جوی بدی همراه با وزش باد با سرعت 50 گره و مه غلیظ در منطقه حاکم است که همین شرایط کافی بود که این کوهنوردان حاضر در این فیلم، به جای ادامه مسیر به سمت قله دماوند، مسیر خود به سمت بازگشت تغییر می‌دادند اما متاسفانه ادامه مسیر در آن شرایط بد جوی باعث مفقودی 8 روزه این کوهنورد کشورمان شده است.

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir