04 مهر 1403
2

معاون شهردار تهران انعقاد قرارداد ساخت ۵۰۰ اتوبوس ۱۸ متری BRT با یک شرکت خودرو ساز داخلی طی روزهای آتی خبر داد.

ساخت ۵۰۰ اتوبوس ۱۸ متری BRT برای تهرانی‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آیین رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران که در قالب یکصد و چهل و چهارمین پویش امید و افتخار برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری با کمک ویژه شورای ششم حوزه حمل و نقل شهر تهران که یک عقب ماندگی ذاتی داشت جلو افتاد. سابقا خبری از بهسازی و نوسازی اتوبوس ها نبود. در ابتدای دوره ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس شاغل در خط داشتیم و امروز این عدد به به بالغ بر ۲۳۰۰ دستگاه رسیده است.

وی با بیان اینکه تا افق مد نظر و شایسته مردم تهران فاصله معناداری داریم، گفت: البته تمام تلاش خود را کرده ایم که این اتفاق بیفتد. کار ویژه این دوره نهضت برقی سازی در تهران با یک شیب ملایم برای پاسخگویی به نیاز مردم بود. جمهوری اسلامی به سمت ناوگان برقی در حمل نقل رفته است. اتفاقی که در دوره شهید رییسی رقم خورد و در دوره دکتر پزشکیان نیز کارگروهی ویژه این امر ایجاد شده است.

هرمزی با تاکید بر اینکه باید به سمت پایه گذاری برقی سازی در حمل و نقل عمومی و خودروی شخصی حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: قرارداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با سازنده داخلی نیز بسته شده که این جدای ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس چینی است. با شرک داخلی نیز قرارداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری BRT را طی روزهای آتی منعقد می کنیم.

وی بیان داشت: اضافه شدن این اتوبوس‌ها به پایتخت اتفاق مبارکی است که تا پایان دوره رقم خواهد خورد و امیدوارم نوید بخش روزهای خوب برای حمل و نقل عمومی پایتخت باشد تا جریان استفاده از خودروهای شحصی را تا حد زیادی تغییر بدهیم.

منبع:

https://hirna.ir