04 مهر 1403
4

نماینده اشنویه و نقده گفت: عدالت باید به تمامی عرصه‌های امور مردم کشور نفوذ کند. هر قوم و گروه اجتماعی باید سهم خود را از عدالت دریافت کند.

حسین زاده: رویای من از بین رفتن غبار فقر از ایران است/می خواهیم به قلب چالش های کشور بزنیم /مخالف سهم دهی های مذهبی هستم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  عبدالکریم حسین زاده در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۴ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی که از سوی رییس جمهور به عنوان معاون توسعه روستایی و مناطق محروم منصوب شده در جریان استعفای خود از نمایندگی مجلس گفت: بر خود لازم می‌دانم از رییس جمهور برای اعتماد به اینجانب و راهبرد اساسی که برای وفاق ملی در سرزمینمان در پیش گرفته تشکر کنم؛ طی روزهای اخیر با پرسش‌های متعددی متوجه شدم و مورد قضاوت قرار گرفتم و برخی گفتند که حسین زاده نمایندگی مجلس را پله ترقی کرده و برخی در اذهان خودشان نمایندگی مجلس را بالاتر از جایگاه معاونت رییس جمهور می‌دانند و خوشاید عده‌ای کثیری نبود که از مجلس انصراف بدهم.

بنابر روایت ایلنا، وی ادامه داد: هویت سیاسی خود را از شهرستان چند فرهنگی که شامل کرد، ترک و شیعه و سنی در آن با هم در آن زندگی می‌کنند گرفتم و به دنبال رویاها و افکاری بودم که آنها را مفید حال توسعه سرزمین و ایران اسلامی می‌دانستم؛ در سال ۹۰ که کاندیدای نمایندگی مجلس شدم توجه به حقوق شهروندی مد نظرم بود و امیدوارم روزی برسد که تنها بر اساس واژه شهروند به همدیگر نگاه کنیم.

حسین زاده یادآور شد: هر جراحی بزرگ و امر سختی مشکلات خاص خودش را به همراه دارد و نظام بخشی و رصد و ارزیابی دقیق بر توسعه اعتبارات مد نظر اینجانب است؛ نگاه ما به توسعه است که همیشه آن را سیمانی دیده‌ایم در حالی که مفهوم آن بسیار وسیع‌تر از نگاه کالبدی است و نگاه اساسی توانمندی جامعه است و در کنار دغدغه‌های اساسی ما برای توسعه‌های کالبدی، آب، برق و تلفن توانمند کردن جامعه یکی از اساسی‌ترین رسالت‌های این معاونت است و رسالت بعدی‌ام توسعه متوازن و پایدار منطقه‌ای با استفاده از ابزارهای نظارتی است، البته توسعه روستایی و حتی مناطق محروم مساله‌ای بی‌متولی و بامتولی زیاد است و در این رابطه ۵۰ تا ۶۰ نهاد جهادی و غیرجهادی فعالیت می‌کنند اما هارمونی مناسبی ندارند و باید مدیریت ثابت داشته باشد و لازم است نهاد فرابخشی به فرایندهای توسعه نظم اساسی دهد.

نماینده نقده و اشنویه در مجلس دوازدهم با انتقاد از اینکه نتوانستیم نظام مسایل مناطق محروم را به درستی شناسایی کنیم و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم این نقش را به خوبی ایفا خواهد کرد گفت: فلسفه حضورم در این معاونت بحث توانمندسازی فارغ از نگاه‌های توسعه‌ای صرف است.

حسین زاده در ادامه با بیان اینکه ما باید باعث شویم هرکس در این سرزمین خود را فدای خاک وطن بداند و در برابر تهدیدات بایستد، گفت: من مخالف سهم دهی های مذهبی هستم و ملاک گزینش مسئولان باید شایسته گزینی و ایرانی بودن باشد لذا شما نمایندگان اگر تشخیص به شایستگی بنده دادید به من رأی دهید.

وی که نماینده نقده و اشنویه در دوره دوازدهم مجلس بود، در ادامه با تاکید بر اینکه من نیز مانند همه هموطنانم نسبت به سرزمینی حساس هستم، عنوان کرد: معتقدم باید سختی ها را به جان بخریم تا بتوانیم ریل گذاری جدید در این معاونت داشته باشیم که به تازگی راه اندازی شده است.

حسین زاده در ادامه خود را متعهد به اصول اخلاقی و حرفه ای دانست و افزود: رویای من زدودن فقر و تبعیض است و قصد دارم غبار فقر را از ایران کنار بزنم لذا امروز استعفا می دهم تا به عنوان بخشی از دولت برای حل مشکلات کشور آماده شوم.

او که از سوی رئیس جمهور به عنوان معاون توسعه روستایی و مناطق محروم منصوب شده است، خطاب به مردم حوزه انتخابیه خود یعنی نقده بیان داشت: من نماینده شما شدم تا در برابر فقر ایستادگی کنم لذا تصمیم امروز من نیز نشأت گرفته از همان است.

حسین زاده ادامه داد: ما به دنبال گلایه های سیاسی نیستیم و می خواهیم به قلب چالش های کشور بزنیم لذا معتقدم محرومیت زدایی یکی از ستون های سالم جامعه پایدار است و نبود امکانات و تجهیزات که منجر به محرومیت قشری از مردم شود، به معنای خیانت است.

27218


https://hirna.ir