04 مهر 1403
0

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل هشدار داد: ولودیمیر زلنسکی برای حفظ قدرت و به‌خاطر حمایت کورکورانه از غرب، حاضر است نه تنها کل کشور را نابود و جوانان اوکراینی را قربانی کند، بلکه با اولتیماتوم‌ و طرح‌ پیروزی خود جهان را به ورطه جنگ جهان می‌کشد.

دیپلمات روس: زلنسکی جهان را به ورطه جنگ جهانی سوم می‌کشد
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، برای حفظ قدرت خود، آماده است تا تمامی کشورهای جهان را به ورطه جنگ جهانی سوم بکشاند. 

نبنزیا  شب گذشته در نشست شورای امنیت که به موضوع اوکراین اختصاص داشت، افزود: «اوکراین تحت رژیم نئونازی کی‌یف به دیکتاتوری یک نفر تبدیل شده که برای حفظ قدرت خود و به‌خاطر حمایت کورکورانه از غرب، نه تنها حاضر است کل کشور را در خون غرق کرده و نابود کند و مردان جوان اوکراینی که نتوانستند از کشور فرار کنند را قربانی کند، بلکه همچنین جهان را به ورطه جنگ جهانی سوم بکشاند.»

این دیپلمات بلندپایه روس تأکید کرد که برای جلوگیری از این وضعیت، زلنسکی باید هرچه سریع‌تر پارامترهای واقعی برای حل و فصل طولانی‌مدت بحران اوکراین را بپذیرد و از ارائه اولتیماتوم‌های غیرواقع بینانه و طرح‌های پیروزی خودداری کند.

نبنزیا گفت: «امیدواریم که رژیم کی‌یف نتواند کشور و مردم خود را به طور کامل نابود کند و جهان را به ورطه یک فاجعه هسته‌ای بکشاند. برای جلوگیری از این اتفاق، او باید هر چه سریع‌تر پارامترهای واقعی برای حل طولانی‌مدت بحران اوکراین را بپذیرد و از ارائه اولتیماتوم‌ها  و طرح‌های پیروزی خود دست بردارد.»

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اشاره کرد که با وجود «تحویل‌های فراوان انواع سلاح و تجهیزات، از جمله تسلیحات دوربرد»، نیروهای مسلح اوکراین در آستانه شکست کامل قرار دارند. در همین راستا، نبنزیا یادآور شد که زلنسکی با «دستی دراز» به هفته بلندپایه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک آمده تا غرب را برای افزایش دخالت در درگیری اوکراین متقاعد کند.

این دیپلمات روس تأکید کرد که اگر کشورهای غربی اجازه ندهند که از شر «تومور سرطانی» رژیم کی‌یف خلاص شوند، روسیه به عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین ادامه خواهد داد. نبنزیا افزود: «ما همیشه به مردم اوکراین احترام گذاشته‌ایم؛ آن‌ها ملت برادر ما هستند که پیوندهای تاریخی محکمی با آن‌ها داریم. این تصادفی نیست که چند میلیون نفر از آن‌ها طی چند سال گذشته به روسیه پناه آورده‌اند. ولی اگر کشورهای غربی اجازه ندهند که این تومور سرطانی به‌صورت مسالمت‌آمیز از بین برود، و اگر ملاحظات ژئوپلیتیکی و اقتصادی واشنگتن و متحدانش بر نجات این کشور برتری یابد، ما عملیات نظامی ویژه خود را تا زمانی که اهداف آن محقق نشوند، ادامه خواهیم داد.»

نبنزیا همچنین تأکید کرد که بدون دفاع از حقوق جمعیت روس‌زبان در اوکراین، این درگیری به پایان نخواهد رسید.

نشست شورای امنیت درباره اوکراین صحنه‌ نمایشی برای زلنسکی است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل همچنین یادآور شد که کشورهای غربی نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین را برای فراهم کردن صحنه‌ نمایشی برای ولودیمیر زلنسکی ترتیب داده‌اند. واسیلی نبنزیا گفت: «تنها دلیل تشکیل این جلسه فراهم کردن صحنه‌ای نمایشی برای آقای زلنسکی در سازمان ملل، این بار در تالار جلسات شورای امنیت است.»

او اشاره کرد که این نشست می‌توانست به «گفت‌وگویی مفید درباره افزایش کارآیی همکاری‌های چندجانبه» تبدیل شود، اما غرب همچنان تلاش می‌کند موضوع درگیری اوکراین را در اولویت قرار دهد. نبنزیا تأکید کرد: «این موضوع دیگر برای بقیه جهان خسته‌کننده شده است.»

پیش از این نبنزیا اشاره کرده بود که زلنسکی به جای پرداختن به بحران غم انگیز در حال رخ دادن در نوار غزه، در شورای امنیت سازمان ملل به دنبال تبلیغات شخصی است. همچنین، او تأکید کرده بود که نمایندگان غربی درباره درگیری‌های خاورمیانه سکوت کرده و همچنان به بحث درباره «رئیس‌جمهور منقضی شده اوکراین» ادامه می‌دهند.

نشست قبلی شورای امنیت سازمان ملل در خصوص اوکراین در تاریخ 28 آگوست برگزار شده بود. هیچیک از این نشست‌ها تاکنون نتیجه‌ای در نزدیک شدن به حل و فصل بحران اوکراین نداشته است.

تحولات اوکراین|نگرانی زلنسکی از وضعیت جبهه نبرد دونتسک
تحولات اوکراین|بایدن در انتظار "طرح پیروزی" زلنسکی
تحولات اوکراین| اذعان زلنسکی به عدم دستیابی به اهداف در کورسک

انتهای پیام/ 

منبع:

https://hirna.ir