03 مهر 1403
5

بازیکنان پرسپولیس تجربه بیشتری در دربی دارند.

برگ برنده گاریدو در دربی تهران

به گزارش خبرورزشی، حساس‌ترین بازی نیم فصل اول لیگ برتر فردا در اراک و بین دو غول بزرگ پایتخت برگزار خواهد شد. پرسپولیس و استقلال درحالی به مصاف هم خواهند رفت که آبی‌ها شرایط خوبی ندارند و این تیم غرق در حاشیه است. از آنطرف پرسپولیس با دو برد مقابل فولاد و آلومینیوم خودش را به بالای جدول رساند و به نوعی دست بالاتر را دارد.

با این حال دربی غیرقابل پیشبینی است و ممکن است هر نتیجه ای در این بازی رخ دهد. تا همین دو فصل پیش استقلال بیشتر از رقیب سنتی در دربی برد داشت ولی دو پیروزی پرسپولیس در بازی برگشت لیگ بیست و دوم و البته فینال جام حذفی باعث شد تا تعداد بردهای پرسپولیس در دربی بیشتر شود. استقلال سال‌هاست پرسپولیس را در جریان بازی شکست نداده و فقط در سال‌های اخیر دوبار در جام حذفی موفق به برد در ضربات پنالتی شده است. 

پرسپولیس آخرین بار در فینال جام حذفی موفق شد استقلال را شکست بدهد. یک ماه قبل از آن هم در بازی برگشت لیگ بیست و دوم پرسپولیس موفق شد از سد استقلال بگذرد.

اما از آخرین برد استقلال مقابل پرسپولیس زمان زیادی گذشته است. البته استقلال در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ دو بار در جام حذفی پرسپولیس را در ضربات پنالتی شکست داد اما در ایران هم مثل همه جای دنیا نتیجه بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه محاسبه می‌شود و پیروزی در ضربات پنالتی جزو آمار بردها به حساب نمی‌آید.

به این ترتیب برای یادآوری آخرین برد استقلال مقابل پرسپولیس در جریان بازی باید به سال ۱۳۹۶ برگردیم. جایی که در بازی برگشت دو تیم در لیگ هفدهم استقلال با هدایت شفر موفق شد با تک گل وریا غفوری به برتری برسد. پرسپولیس ۱۶ بازی است که در جریان بازی در دربی نباخته و همین موضوع بار روانی روی استقلال ایجاد می‌کند. 

یکی دیگر از برگ برنده‌های پرسپولیس تجربه بالای بازیکنان این تیم در دربی‌هاست. هرچند گاریدو اولین دربی اش را در فوتبال ایران تجربه می‌کند، ولی در کشورهای دیگر او تجربه حضور در دربی‌های مختلفی را دارد. همچنین وقتی به ترکیب دو تیم و بازیکنان پرسپولیس و استقلال نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که بازیکنان پرسپولیس کمی باتجربه‌تر هستند و دربی‌های بیشتری را تجربه کردند.

از همین رو بعضی‌ها معتقدند که شانس پرسپولیس برای برتری در دربی کمی بیشتر از استقلال است. وحید امیری، امید عالیشاه، علی علیپور ، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده و کنعانی زادگان ستاره‌های باتجربه ای هستند که بارها در دربی به میدان رفتند و حتی خیلی از آن‌ها سابقه گلزنی به تیم رقیب را در دربی دارند. به این ترتیب تجربه بیشتر پرسپولیسی‌ها می‌تواند یکی از برگ برنده‌های گاریدو در این بازی مهم باشد. 


https://hirna.ir