03 مهر 1403
4

یک نماینده فرانسوی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در لبنان انتقاد کرد.

نماینده فرانسوی: اسرائیل در لبنان دست به کشتار زده است

به گزارش خبرگزاری مهر، یک عضو مجمع ملی فرانسه از تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان انتقاد کرد.

«داوی گیرو» نماینده مجمع ملی فرانسه در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان نوشت: اسرائیل در لبنان کشتار می‌کند. بمباران غیر نظامیان یک خشونت وحشتناک است.

این نماینده فرانسوی در ادامه این پیام با انتقاد از تبلیغات همسو با جنایت‌های رژیم صهیونیستی بیان کرد: مثل همیشه ماشین تبلیغات برای توجیه این وحشت تهوع آور است. ما فقط می‌توانیم روی اقدامات خودمان حساب کنیم.

فراس الابیض وزیر بهداشت لبنان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که شمار شهدا به ۵۵۸ نفر رسیده است که در میان آنها ۵۰ کودک و ۹۴ زن به چشم می‌خورند. شمار زخمی شدگان نیز ۱۸۳۵ نفر است. اینکه دشمن می‌گوید که نظامیان را هدف قرار می‌دهد دروغ است. اگر نگوییم همه افراد، بخش اعظم افرادی که شهید یا زخمی شده اند غیرنظامی بوده اند.

وی افزود: شماری از کادر درمانی نیز بر اثر حملات وحشیانه دشمن اسرائیلی به شهادت رسیده اند. شمار شهدای منطقه القائم به ۵۵ نفر رسیده است که هفت نفر آنها کودک هستند. شمار زخمی‌ها این منطقه نیز ۶۶ نفر است. ۵۴ بیمارستان مجروحان را پذیرش کرده اند. در میان شهدای دیروز چهار نفر از امدادگران بودند. ۱۴ آمبولانس هدف قرار گرفته است. همچنین بیمارستان دولتی بنت جبیل هدف قرار گرفته که این نشانه توحش دشمن است.

منبع:

https://hirna.ir