03 مهر 1403
2

فروش روزانه فیلم «در آغوش درخت»، ساخته بابک خواجه‌پاشا پس از انتشار خبر معرفی این فیلم به آکادمی اسکار به‌عنوان نماینده سینمای ایران با افزایش روبه‌رو شد.

خبر اسکار باعث فروش فیلم ایرانی شد

همشهری آنلاین: این روزها نخستین و دومین فیلم بابک خواجه‌پاشا همزمان در سالن‌های سینما در حالی اکران می‌شود که نخستین فیلم این کارگردان با نظر هیأت انتخاب به اسکار۲۰۲۵ معرفی شده است.
• «در آغوش باران» فیلمی درام- خانوادگی است که در شهر ارومیه فیلمبرداری شده. این فیلم قبل از اینکه اسمش به‌عنوان نماینده ایران در اسکار برده شود فروش پایینی داشت، اما با معرفی این فیلم انگار تماشاگران کنجکاو شده‌اند تا آن را تماشا کنند.
• هیأت انتخاب معرفی نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار پس از ۱۰روز بررسی و بازبینی فیلم‌های حائز شرایط، فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا را به‌عنوان نماینده ایران به اسکار۲۰۲۵ معرفی کرد.
• در حالی‌ که تا چند شب گذشته فروش روزانه «در آغوش درخت» زیر ۱۰۰میلیون تومان بود، با اعلام‌ خبر معرفی به‌عنوان نماینده سال۲۰۲۵ سینمای ایران در بخش بین‌المللی اسکار، بار دیگر روند استقبال از فیلم افزایش یافته است.
• براساس آمار سمفا، «در آغوش درخت» در فروش روزانه بالاتر از فیلم‌هایی چون «شهرگربه‌ها۲»، «ملاقات با جادوگر» و «آغوش باز» قرار دارد و با احتساب فروش دیشب و امشب، رقم فروش این فیلم به ۵میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان رسیده است.
• نکته آماری دیگر آنکه «در آغوش درخت»، نماینده معرفی‌شده ایران به آکادمی اسکار۲۰۲۵، فیلم اول خواجه‌پاشا به شمار می‌رود و با احتساب این موضوع، او پس از جعفر پناهی که در سال۱۹۹۵ نخستین ساخته‌اش «بادکنک سفید» به آکادمی اسکار ارائه شد، بهمن قبادی که در سال۲۰۰۰ فیلم اولش «زمانی برای مستی اسب‌ها» نماینده ایران شد و مهدی نادری که «بدرود بغداد» ش این عنوان را در سال۲۰۱۰ یدک کشید، چهارمین فیلمسازی است که نخستین فیلمش نماینده سینمای ایران در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار شده است.
• «در آغوش درخت» با نمایش قاب‌هایی خارج از فضای تهران در شهر ارومیه به تولید رسیده و با خلق داستانی شاعرانه، آخرین تلاش‌های یک خانواده در آستانه فروپاشی را به تصویر می‌کشد.


https://hirna.ir