03 مهر 1403
3

سرمربی اسبق پرسپولیس قاطعانه می‌گوید بخشیده شدن مهرداد محمدی امتیاز بسیار بزرگی بود که فدراسیون فوتبال به استقلال در آستانه دربی داد.

داخل باشگاه پرسپولیس می‌گفتند استقلال با سه گل دربی را می‌برد!/ بخشیده شدن مهرداد محمدی ظلم آشکار در حق پرسپولیس است/ به

استقلال و پرسپولیس در حالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که داستان بخشیده شدن مهرداد محمدی از ظهر سه شنبه به یکی از مهم‌ترین سوژه‌های دربی روز چهارشنبه تبدیل شده است. همین مساله و البته تقابل آبی و قرمز باعث شد تا سراغ حمید درخشان برویم و با سرمربی اسبق پرسپولیس که تاکنون تحت عنوان مرد اول نیمکت قرمزپوشان باخت را در دربی تجربه نکرده است، صحبت کنیم:

هواداران پرسپولیس از شما در دربی‌ها خاطرات خوبی دارند. پیروزی سه بر صفر مقابل استقلال در تابستان سال ۷۶ و برد ۲ بر ۱ برابر این تیم در پاییز ۹۳

بله. البته در دربی پاییز سال ۷۵ که پس از ۷ سال استقلال را شکست دادیم هم من دستیار استانکو بودم ولی در آن دو مسابقه که اشاره کردید، خودم هدایت پرسپولیس را بر عهده داشتم. سال ۷۶ ما همه جوره از استقلال بهتر بودیم و سه بر صفر بردیم اما داستان دربی پاییز سال ۹۳ عجیب‌تر و پیروزی آن شیرین‌تر بود.

چرا؟

شرایط پرسپولیس در آن مقطع اصلاً خوب نبود و حتی در داخل خود باشگاه پرسپولیس هم یک عده اعتقادی به بردن ما نداشتند. یادم می‌آید برخی از مسوولان و مدیران آن زمان پرسپولیس در جمع خودشان ‌می گفتند استقلال با سه گل پرسپولیس را می‌برد! ولی همه دیدند که ما آن تیم پرستاره استقلال را دو بر یک شکست دادیم.

علی علیپور در همان مقطع یکی از بازیکنان پرسپولیس بود و از شما خیلی بابت استفاده از او انتقاد ‌شد

بله. خیلی انتقاد می‌کردند که چرا علیپور را بازی می دهی ولی گذشت زمان ثابت کرد که تصمیم درستی گرفته بودم. علیپور بعد از من هم در پرسپولیس ماند و به اروپا نیز رسید. همین مساله نشان می‌دهد حمید درخشان در آن مقطع تصمیم درستی اتخاذ کرده بود. البته فقط علیپور نبود، مهدی طارمی هم در آن دوران توسط من استفاده می‌شد.

برسیم به مسابقه چهارشنبه...

این دیدار جدا از بحث تاکتیکی، از نظر روانی بسیار مهم است و هر تیمی که وضعیت روحی بهتری داشته باشد، شانس بالاتری برای بردن خواهد داشت. البته ناگفته پیداست که من به عنوان یک پرسپولیسی دلم می‌خواهد بچه‌های خودمان بازی را ببرند.

به بحث روانی اشاره کردید. گاریدو اولین دربی خود را در ایران تجربه می‌کند و برخی از هواداران پرسپولیس می‌ترسند به سرنوشت یورگن گده دچار شود که در دربی نخست نتوانست کار را جمع کند و با نتیجه ۳ بر یک به استقلال باخت

نه. اصلاً اینطوری نگاه نکنید. گاریدو خیلی با یورگن گده فرق می‌کند. در کمال احترام باید بگویم یورگن گده در حد سرمربیگری پرسپولیس نبود. شاید مربی خوبی بود ولی اصلاً در اندازه سرمربیگری تیم‌های بزرگ نبود. این دو مربی با هم کاملاً متفاوت هستند.

برسیم به سوژه‌ای که ساعاتی قبل مطرح شد. ماجرای بخشیده شدن مهرداد محمدی برای دربی پایتخت که با اعتراض شدید پرسپولیسی‌ها در فضای مجازی مواجه شده است

واقعا در فوتبال ما و با این فدراسیون، اتخاذ چنین تصمیماتی اصلاً جای تعجب ندارد. شما حساب کنید یک روز قبل از دربی بازیکن محروم استقلال را می‌بخشند! کجای دنیا چنین تصمیمی می‌گیرند؟ این کار ظلم آشکار در حق پرسپولیس است و فکر می‌کنم یک عده دارند به استقلال امتیاز می‌دهند تا این تیم قهرمان لیگ برتر شود.


https://hirna.ir