03 مهر 1403
0

سخنگوی دولت در خصوص اف ای تی اف گفت: موضوع fatf با همراهی مجمع تشخیص در حال پیگیری است.

خبر مهم سخنگوی دولت در خصوص «FATF» /نه مردم را غافلگیر خواهیم کرد نه چک بلامحل می کشیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت، در اولین نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که سیاست‌ دولت در تعامل با اقدام مالی چیست؟، گفت: ایران با دو معاهده با گروه اقدام مالی همکاری می‌کند و دو معاهده دیگری مانده که باید به آن پیوندد. موضوع fatf با همراهی مجمع تشخیص در حال پیگیری است.

اهم سخنان وی را در ادامه می خوانید؛

* {در پاسخ به سوال دولت برای رفع تحریم ها برنامه دارد؟ }آنچه مشخص است این است که مقام معظم رهبری حجت را تمام کردند و نکته‌ این است که رفع تحریم ها جاده دو طرفه است و عزت ملی و رویکرد شرفتمندانه در رفع تحریم  مهم است. اقداماتی برای رفع تحریم ها در حال انجام است، اما همانطور که گفتم رفع تحریم‌ها یک جاده دو طرفه است.

*{ در پاسخ به این سوال که بعد از انتخابات رئیس جمهوری، رسانه های اصولگرا تایید کردند که اسب زین شده در خدمت دولت است اما ابتدا گزارش آقای خاندوزی منتشر شد و بعد بحث ناترازی‌ها به وجود آمد و دولت برای پرداخت مطالبات از رهبری اجازه برداشت پول از صندوق را گرفتند، دولت چهاردهم چه تحویل گرفته است و شرایط چگونه است؟}: یک سنت ناپسند از قبل به وجود آمده است که هر دولتی روی کار می‌آید دولت قبل را نابود می‌کند، آنچه ما تحویل گرفتیم پول توی آن نیست. اما از زحمات دولت سیزدهم تشکر می‌کنیم و امیدواریم با وفاق ملی ایجاد شده مردم حال بهتری را تجربه کنند. با ایجاد وفاق ملی کمک کنیم مردم ما را به درستی قضاوت کنند.

*{ در خصوص تخریب دولت توسط تندروها و تعامل با مجلس }: گام اول وفاق از این به بعد به وجود می‌ آید که صدای دیگران را بشنویم و اینکه بگویم با ما هستند یا خلاف ما هستند  درست نیست. فراموش نکنند مردم از دعوای سیاسی ما خسته هستند لذا شعار اقای پزشکیان برای وفاق به این معنی است که صدای همه را بشنویم، رای اعتماد مجلس به دولت نشانه وفاق است و صد در صد ادم‌ها قرار نیست یکدست شوند.

*{ در پاسخ به سوالی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان}: بازنشستگان عزیزانی هستند که ۳۰ یا ۳۰ و اندی سال کار کردند و حال نوبت ما است که به وظایف خود عمل کنیم.  تلاش بر این است که این قشر آسیبی نبینند و باید به آثار تورمی اقدامات توجه کرد. تعهداتی که به بازنشستگان داریم سر جای خود است و طبق آنچه قانون گذار تعیین کرده کارها در حال انجام است. آقای پزشکیان گفتند که مردم را غافلگیر نخواهم کرد و نکته مهم این است که چک بلامحل نخواهیم کشید.

تکمیل می شود...

27218

۲۷۲۱۸


https://hirna.ir