03 مهر 1403
0

معاون امور راهبردی رئیس جمهور در گفتگویی تصریح کرد که ایران حق دارد ترور شهید هنیه و نقض حاکمیت ملی ایران را تلافی کند.

ظریف: ایران حق دارد ترور شهید هنیه را تلافی کند
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد جواد ظریف، معاون امور راهبردی رئیس جمهور ایران در گفتگو با شبکه "ان‌بی‌سی" بیان کرد که ایران حق دارد نسبت به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر فقید جنبش حماس در تهران انتقام بگیرد.

ظریف در این مصاحبه با بیان اینکه ایران خواستار حرکت به سمت جهانی صلح‌آمیزتر و باثبات‌تر برای شهروندان خود و برای شهروندان دیگر کشورها است، گفت: ما به دنبال جنگ نیستیم، اما از خود دفاع خواهیم کرد.

معاون امور راهبردی رئیس جمهور در خصوص پاسخ ایران نسبت به ترور هنیه در تهران تصریح کرد: ایران حق دارد در هر زمانی که بخواهد نقض آشکار حاکمیت ملی خود را تلافی کند.

ظریف گفت: جامعه جهانی از ما خواسته بود تا برای پایان دادن به جنگ غزه خویشتنداری کنیم. اما وعده آتش بس هرگز محقق نشد.

وی همچنین در این مصاحبه با بیان اینکه آمریکا در مسئله برجام فقط می‌تواند خودش را مقصر بداند، گفت: این آمریکا بود که در دولت دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شد. این اشتباه محاسباتی دولت ترامپ بود. این یک وضعیت باخت- باخت بوده است.

پیشتر سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای در خصوص تاکید کرده بود: آمریکایی ها باید نشان بدهند که رویکردشان عوض شده است. اگر آن مسیری که آمریکایی ها بعد از خروج از برجام در پیش گرفتند آماده باشند عوض کنند و به میز مذاکره بازگردند، دوباره ممکن است که امکان صحبت فراهم شود.

گروسی: برقراری ارتباط مجدد با عراقچی مهم است
‎عراقچی نقل قول‌ها از پزشکیان درباره اسرائیل را تکذیب کرد

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir