03 مهر 1403
1

سودان از جنبش عدم تعهد خواست نیروهای واکنش سریع را در زمره «شبه نظامیان شورشی» قرار دهد.

درخواست سودان از جنبش عدم تعهد درباره نیروهای واکنش سریع
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش عدم تعهد یک تشکل بین‌المللی است که در آن 120 کشور و سازمان عضویت دارد. این جنبش در دوران جنگ سرد ( بین آمریکا و شوروی سابق ) با هدف تشکیل یک اتحاد بی طرف، بدون جانبداری از سیاست‌های قدرت های بزرگ ایجاد شد.

در حاشیه 79 امین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، وزیران خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد دوشنبه هفته جاری تشکیل جلسه دادند که در آن « علی عوض»، وزیر امور خارجه سودان از این جنبش خواست، نیروهای واکنش سریع را در زمره «شبه نظامیان شورشی» قرار دهد.

وی از شرکت کنندگان در این نشست خواست در راستای تصمیم سازمان کنفرانس اسلامی، اتحادیه عرب و کنفرانس بین‌المللی دریاچه های بزرگ، نیروهای واکنش سریع سودان را در زمره « شبه نظامیان شورشی » طبقه بندی کنند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه سودان «علی عوض» به نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع اشاره کرد و گفت: ارتش بر اساس وظیفه قانونی و اخلاقی که به عهده دارد از شهروندان در برابر حملات نیروهای واکنش سریع دفاع می‌کند و این حملات با حمایت متحدان منطقه‌ای نیروهای واکنش سریع انجام می‌شود.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، وزیر امور خارجه سودان گفت: موضع دولت پایان دادن به شورش نیروهای واکنش سریع است و این موضع مورد حمایت تمام اقشار مختلف مردم سودان است.

درخواست سودان از امارات برای توقف حمایت از واکنش سریع

نشست دیروز ( دوشنبه ) که بیشتر وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها شرکت داشتند تحت عنوان « حمایت از شهروندان در درگیری‌ها مسلحانه، همبستگی با ملت فلسطین « برگزار شد.

در این نشست وزیر امور خارجه سودان با اشاره به حملات نظامیان صهیونیستی به نوار غزه گفت: این حملات یک فاجعه انسانی در این باریکه ایجاد کرده و اراده بین المللی را به چالش کشیده‌است و در صورتی که جامعه بین‌الملل به ویژه شورای امنیت اقدامی برای توقف حملات اسرائیل و حمایت از غیر نظامیان غزه انجام ندهد، باید منتظر فاجعه انسانی بزرگتری باشیم.

در جریان حمله وحشیانه ارتش صهیونیستی به نوار غزه تاکنون افزون بر 136 هزار فلسطینی شهید و مجروح شده‌اند که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

 
منبع:

https://hirna.ir