03 مهر 1403
0

دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات 2024 اظهار کرد که رئیس‌جمهور اوکراین خواهان پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست.

ترامپ: زلنسکی خواهان پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات است
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات 2024 اظهار کرد که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین خواهان پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات پیشِ‌روی ریاست‌جمهوری در آمریکاست.

نامزد جمهوری‌خواهان در یک گردهمایی در غرب پنسیلوانیا، افزود: من فکر می‌کنم زلنسکی بزرگترین فروشنده در تاریخ است، هر بار که او به کشور ما آمده، با 60 میلیارد دلار رفته است. او می‌خواهد دموکرات‌ها در این انتخابات پیروز شوند اما من متفاوت عمل خواهم کرد، من برای صلح کار خواهم کرد.

ترامپ پیشتر نیز بارها این ادعا را تکرار کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات، در عرض چند ساعت به جنگ اوکراین پایان می‌دهد.

این اظهارات ترامپ در تضاد با صحبت‌های مطرح‌شده از سوی برخی دوستان و هم‌حزبی‌هایش است که معتقدند اوکراین از راه‌یابی دوباره ترامپ به کاخ سفید استقبال می‌کند در حالی که با تیزبینی به‌دنبال مذاکره با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به‌منظور پایان دادن به جنگ است.

در همین حال کمپین کامالا هریس در بیانیه‌ای ترامپ را به‌دلیل آنکه نگفته است که می‌خواهد اوکراین در جنگ پیروز شود، مورد انتقاد قرار داد و گفت: هریس می‌داند که اگر آمریکا از اوکراین دور شود، پوتین با نگاه به دیگر کشورهای اروپایی و متحدان ما در ناتو، به کی‌یف خواهد رسید.

این در حالی است که دفتر ریاست‌جمهوری زلنسکی، تاکنون واکنشی به اظهارات ترامپ نشان نداده است.

دونالد ترامپ نیز هیچ جزئیاتی از طرح صلح خود برای پایان جنگ اوکراین بیان نکرد اما تأکید کرد که در صورت پیروز شدن در انتخابات، با پوتین و زلنسکی گفتگو خواهد کرد تا آنها را برای دست‌یابی به صلح متقاعد کند.

در همین حال ولودیمیر زلنسکی که برای شرکت در 79مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد، گفت: در زمان حاضر هر اقدام عملی از سوی ایالات متحده می‌تواند باعث تسریع در پایان تهاجم روسیه علیه اوکراین در سال آینده شود.

در حالی که ترامپ هفته گذشته گفته بود که احتمالاً با زلنسکی دیدار خواهد کرد، اما منبعی نزدیک به ترامپ اظهار کرد با وجود آنکه رئیس جمهور اوکراین در نیویورک به‌سر می‌برد، هیچ برنامه‌ای برای دیدار این دو سیاستمدار ترتیب داده نشده است.

در همین حال، زلنسکی به‌همراه جاش شاپیرو فرماندار پنسیلوانیا که یکی از دوستان هریس است، از یک کارخانه مهمات‌سازی در این ایالت که برای اوکراین سلاح تولید می‌کند، بازدید کرد، اقدامی که موجب خشم و عصبانیت برخی دوستان و نزدیکان ترامپ شد.

براساس این گزارش، واشنگتن و متحدانش از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه 2022، میلیاردها دلار کمک نظامی به اوکراین اختصاص داده‌اند در حالی که تحریم‌های متعددی را نیز علیه مسکو اعمال کرده‌اند.

ترامپ پیوسته کمک‌های نظامی آمریکا برای اوکراین را هدردادن پول‌های آمریکا دانسته و از گفتن اینکه خواستار پیروزی اوکراین است، خودداری کرده است، همچنین ترامپ و زلنسکی در ماه جولای تماسی تلفنی با یکدیگر داشتند اما از زمان دوران ریاست‌جمهوری ترامپ طی سال‌های 2017 تا 2021، هیچ دیدار مستقیمی با یکدیگر نداشتند.

زلنسکی پیشتر گفته بود نمی‌تواند پیش‌بینی کند که اگر ترامپ در انتخابات ماه نوامبر پیروز شود، چه‌کاری خواهد کرد اما ابراز امیدواری کرد که جمهوری‌خواهان بر حمایت نظامی از اوکراین ادامه دهند.

وی در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی در ماه جولای خاطرنشان کرد: کارکردن با ترامپ بسیار سخت است اما ما مرد کارهای سخت هستیم.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا 5 نوامبر (15 آبان) برگزار می‌شود در حالی که نتایج نظرسنجی شبکه ان‌بی‌سی نشان می‌دهد که کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها با 5 درصد اختلاف در مقابل رقیب جمهوری‌خواهش دونالد ترامپ پیشتاز است.

در همین حال نتایج نظرسنجی دیگری که توسط شبکه سی‌بی‌اس انجام شده حاکی از آن است که هریس با 52 درصد در مقابل ترامپ با 48 درصد بین رأی‌دهندگان احتمالی پیشتاز است، حاشیه خطای این نظرسنجی 2 درصد است.

همچنین آخرین نظرسنجی شبکه خبری سی‌ان‌ان حاکی از این است که کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها 50 درصد آرا و دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه 47 درصد آرا را در انتخابات ریاست‌جمهوری کسب می‌کنند. تمام این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رقابت بین این دو رقیب شانه به شانه پیش می‌رود.

ترامپ: این انتخابات را ببازم، دور بعد شرکت نخواهم کرد
پیشتازی 3درصدی هریس از ترامپ در نظرسنجی جدید
کمیته ملی دموکرات‌ها ترامپ را «بزدل» خواند
ترامپ پیشنهاد مناظره دوم با هریس را رد کرد

انتهای پیام/+

منبع:

https://hirna.ir