03 مهر 1403
0

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مشکل تاکسی‌های برقی وزارت نفت است که ۴۵۰ میلیون تومان را نمی‌دهد، گفت: باید این مشکل را در دولت حل کنند.

مشکل تاکسی‌های برقی باید در دولت حل شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در حاشیه دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز گزارشی در مورد موزه امام علی (ع) و مباحث فراوان مرتبط با آن از سوی مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ارائه خواهد شد، اظهار کرد: گزارش مالی شهرداری نیز امروز ارائه می‌شود. بررسی وضعیت عضویت اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ و طرح غرفه میوه و تره‌بار نیز در دستور کار جلسه امروز است.

وی در خصوص واردات اتوبوس‌های برقی چینی به تهران، یادآور شد: می‌گویند اتوبوس‌ها به بندرعباس آمده و بنده هم تا نبینم باور نمی‌کنم. اتوبوس‌های داخلی دریافت شدند اما اتوبوس‌های خارجی به بندر آمده و حمل آن زمان‌بر خواهد بود.

چمران در مورد گزارش منتشر شده در یکی از روزنامه‌ها در مورد موزه امام علی (ع) و شخص ایشان افزود: بنده در مورد خودم صحبت نمی‌کنم اگر خوب نوشته‌اند که هیچ اما اگر بد نوشته‌اند و بنده بد هستم خداوند بنده را هدایت کند و اگر غیر از این است خدا آنان را هدایت کند. درست است موزه امام علی موزه است اما تنها موزه‌ای که تابلوهای نفیس را جمع‌آوری کند، نیست. این موزه آثار هنرمندان را خریداری می‌کند و اگر مورد مشابهی وجود داشته باشد چون جای نمایش و نگهداری ندارد، بر اساس دسته‌بندی‌های مختلف یا تبادل می‌کند و یا به فروش می‌رساند. برخی اشیا موزه‌ای است و از هنرمندی خریداری شده که نظیر آن در بخش‌های مختلف وجود دارد.

وی اضافه کرد: بنده از مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری پاسخ خواستم که فرستاد و همان روز پاسخ را به آقای امانی ارسال کردم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با اعطای وام تاکسی‌های برقی با تاکید بر اینکه مشکل وزارت نفت است که ۴۵۰ میلیون تومان را نمی‌دهد، گفت: بنده با اینکه شهرداری تاکسی خریداری کند و تحویل دهد مخالف بودم. بخش‌های دیگر مسئول هستند و ما گفتیم تاکسی‌های جدید را به وزارت صمت بدهند که آن‌ها تحویل دهند. وزارت نفت می‌گوید طبق قانون باید پیمایش صورت بگیرد تا مابه‌التفاوت صرفه‌جویی در مصرف سوخت، پول را بپردازد. باید این مشکل را در دولت حل کنند و ربطی به شورا و شهرداری ندارد.

وی ادامه داد: قرار بود شهردار با معاون اول رئیس جمهور جلسه‌ای داشته باشد تا مشکل را حل کند. ما هم نمی‌توانیم با این رقم تاکسی برقی بخریم تا چه برسد به تاکسیرانان.

چمران همچنین در صحن شورا با بیان اینکه رقم تاکسی‌های برقی بالاست و ما هم نمی‌توانیم با قرض گرفتن هم رقم یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی بپردازیم، اظهار کرد: تاکسیرانی و شهرداری تسهیلاتی را پیش بینی کرده و اتومبیل آنها را هم خریداری می‌کند. طبق قانون وزارت نفت باید رقم ماده ۱۲ را بپردازد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: دولت در این زمینه به وعده‌های خود عمل کند اما چون شهرداری هم قول داده مسئله را حل کند باید تحرک بیشتری داشته باشد. اگر به تاکسیرانان کمک نشود نمی‌توانند خرید کنند و این صریح و روشن است. تاکسیرانان شعارهایی علیه شورا می‌دادند اما ارتباطی به شورا ندارد و وزارت نفت باید رقم را بپردازد.

وی افزود: تاکسیرانان بدانند ما هم موضوع را دنبال می‌کنیم اما دست شورا و شهرداری نیست.

چمران در خصوص ساخت و ساز در محوطه دانشگاه تهران نیز خاطرنشان کرد: ما از دانشگاه تهران و چند تن از اساتید آن سوال کردم و گفتند چنین ساخت و سازی وجود ندارد. دوستان دانشگاه ناراحت بودند که گفته شده درختان را در جرز دیوار می‌گذارند. وقتی چیزی می‌گوئیم در مورد آن تحقیق کنیم. ما مسئولیم نه کسانی که در سایت‌ها مطلبی منتشر می‌کنند. وقتی میکروفن روشن می‌شود میکروفن شخصی نیست و صدای شهر است و می‌تواند مشکلات فراوانی ایجاد کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه من از شهردار منطقه ۶ پرسیدم و گفت چیزی ندیده است، یادآور شد: از دفتر دانشگاه تهران و معاون فنی و عمرانی دانشگاه هم سوال کردم و چیزی در این زمینه نمی‌دانستند. خواهش من این است ابتدا سوال کنیم سپس در صحن شورا مطرح شود و از صحت آن مطمئن باشیم چون به ما آسیب می‌زند.

منبع:

https://hirna.ir