03 مهر 1403
2

ادعای دخالت ایران در خرید پیجرهای مورد استفاده حزب‌الله به نقل از یک نماینده مجلس روز یکشنبه به تیتر پر بازتاب در یک سایت خبری تبدیل شد.

انتقاد از اظهارنظرهای جنجالی یک نماینده مجلس/ حرف‌هایم تقطیع و تحریف شده

به گزارش حبرآنلاین روزنامه ایران نوشت:  دو هفته پیش نیز  این رسانه در گفت‌وگویی با همین نماینده (بخشایش اردستانی)  به نقل از او ادعای ارسال موشک و پهپاد به روسیه در ازای واردات سویا و ذرت را منتشر کرده بود.

 او در ماجرای ترور شهید اسماعیل هنیه هم مدعی بود آن حمله تروریستی با ریزپرنده یا سلاحی شبیه موشک «از ایستگاه شماره ۲ توچال به محل اقامت» انجام شده است.

 اظهارات هزینه‌آفرین

ادعاهای نامستندی که یکی پس از دیگری مطرح شده‌اند و اگر چه در مورد ارسال موشک و پهباد به روسیه به تکذیب از سوی شخص اردستانی و حذف گفت‌وگو از سایت خبری و در مورد اخیر یعنی پیجرهای مورد استفاده حزب‌الله نیز به توضیح اردستانی و واکنش سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و ادعای تقطیع شدن حرف‌ها انجامیده، اما در هر مقطع تبعات خاص خود را به همراه داشته است. چنان که ادعای غیرواقعی ارسال تسلیحات به روسیه به دستاویزی در دست کشورهای غربی و رسانه‌هایشان در راستای به ثمر رساندن فضاسازی‌هایشان علیه ایران و از جمله مستمسک تحریم شرکت «ایران ایر» قرار گرفت.

مدعای مربوط به پیجرهای مورد استفاده حزب‌الله لبنان هم در حالی مطرح شده که پس از جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی از طریق انفجار این دستگاه‌ها از سوی هیچ یک از طرفین، ادعای مداخله ایران در خرید این پیجرها مطرح نشد و در گزارش علنی حامیان اسرائیل اذعان شده که چگونه رژیم صهیونیستی با تأسیس شرکت‌های صوری از جمله در مجارستان برای نفوذ در زنجیره تأمین وسایل اقدام کرده است.

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی هم در توضیحی پیرامون اظهارات منتشر شده به نقل از بخشایش اردستانی با یادآوری اینکه «انحصار تولید تجهیزات مورد استفاده در لبنان در اختیار مجارستان بوده»، اظهارات این نماینده را «اظهار نظر شخصی» اعلام و تأکید کرد کمیسیون امنیت ملی و مجلس هیچ بررسی در این ‌ارتباط انجام نداده است.

امنیت ملی قربانی «دیده ‌شدن»

توضیحات بخشایش اردستانی درباره اظهارات شائبه برانگیزی که به نقل از او منتشر شده جالب توجه است. او بدون توضیح درباره اینکه چرا و با چه منطقی با سایت خبری مصاحبه کرده که به گفته خود او دو هفته پیش اظهارات «کذبی» را درباره موشک و پهپاد و واردات ذرت و سویا از زبان او منتشر کرده بود، به «فارس» گفت: «مطالبی که گفته شده، تقطیع شده است و درست نیست. من درباره سناریوهای مختلفی بحث کردم، البته نه به‌عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی بلکه به‌عنوان یک تحلیلگر سیاسی.»

انداختن توپ در زمین رسانه‌ که البته به تصریح این نماینده محترم رویه جدیدی هم نیست. چنان که گفته «یادم است در مجلس نهم از قول من می‌نوشتند که تمام دزدها در دولت جمع شدند، دکتر احمدی‌نژاد به من گفت که این حرف‌ها را از قول شما گفتند و من گفتم حریف فضای مجازی نمی‌شوم، اینها تقطیع شده است.»

ارزیابی که از تکرار این وضعیت درباره مصاحبه‌های این نماینده اصولگرای مجلس می‌توان داشت این است که در خوشبینانه‌ترین برداشت آنچه پیش آمده محصول سهل‌انگاری او است. هر چند این سهل‌انگاری به بازتاب گسترده و دیده شدن مکرر نام یک نماینده منتهی شده، دیده شدنی که گاه به قیمت گزاف هزینه شدن از امنیت و منافع ملی تمام می‌شود.

21302


https://hirna.ir