03 مهر 1403
2

کاپیتان اسبق استقلال صراحتاً اعتقاد دارد این باشگاه خودش دوست دارد چند پیشکسوت همواره در نقشه «بله قربان گو» برایش ظاهر شوند!

باشگاه استقلال دوست دارد همیشه چند پیشکسوت بله‌قربان‌گو در اختیارش باشد/ آقای حقدوست! قبل از دربی وقت این حرف‌ها نبود

صادق ورمزیار یکی از موفق‌ترین بازیکنان استقلال در دربی، طی ۴۰ سال اخیر محسوب می‌شود. به بهانه همین مسابقه و البته شرایط کنونی استقلال با این استقلالی قدیمی به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

شرایط استقلال را در آستانه دربی چطور ارزیابی می‌کنید؟

در خصوص شرایط باشگاه متاسفانه باید گفت شرایط ایده آلی را شاهد نیستیم و این در حالیست که به لحاظ فنی تیم بدی نداریم. اگر چه یکسری درگیری‌های وجود دارد که الان نزدیک به دو سال است که ادامه دارد اما این عامل بازدارنده‌ای برای موفقیت آبی‌پوشان در دیدار سنتی نیست. با توجه به آنکه شخصاً ۱۵- ۱۶ را تجربه کردم به صراحت می‌گویم در این بازی نه جایگاه تیم‌ها در جدول مهم است و نه تفاوت سطح بازیکنان آنقدر تاثیرگذار است. دربی شرایط خاص خود را دارد و همه این هیجانات قبل از سوت بازی است. به اعتقاد من هر تیمی که از آرامش درونی بیشتری قبل از بازی بهره‌مند باشد می‌تواند عملکرد موفق‌تری در این بازی حساس داشته باشد. با شروع بازی هم هر چه استرس تیمها کمتر باشد قطعاً شاهد بازی فنی بالاتری خواهیم بود. از بحث شرایط باشگاه خارج نشویم و باید بگویم بالاخره این حواشی به وجود آمده و در این وضعیت از من پیشکسوت گرفته تا جواد نکونام و مدیریت همگی باید به دنبال آرامش تا قبل از دیدار با پرسپولیس باشیم و آن گاه پس از پایان دربی باید نشست و مشکلات را آنالیز کرد و حرف‌ها را زد. نباید از یاد ببریم نتیجه بازی دربی بدون شک تاثیرات زیادی در آرامش تیم در هفته‌های آینده خواهد داشت.

نظر شما در خصوص اظهارات داوود حقدوست چیست؟

حقدوست از دوستان خوب من است و نمی‌توانم در خصوص اظهارات او حرفی بزنم اما باید از باشگاه پرسید که چرا چنین اظهاراتی از سوی او در آستانه دربی بیان شده است. در خصوص حرف‌های او معتقدم باید بعد از دربی حرف‌های او را واکاوی کرد و به دنبال کم و کیف اظهاراتش بود. من نمی‌گویم حرف‌های او صد در صد اشتباه بود اما در آستانه دربی وقت این حرفها نبود. سوالی که باید باشگاه با آن پاسخ بدهد این است که او چرا و به چه دلیل او در باشگاه حضور دارد. اینکه شما مشاور باشی می‌توانی خیلی حرفها را بزنی اما باید بدانید زمان و مکان حرف زدن شما خیلی مهم است و در این شرایط اصلاً درست نبود این اظهارات بیان شود. شاید اطلاعات و کلید واژه‌هایی در حرف‌های او نهفته باشد که در آینده باید به دقت آنان را بررسی کرد اما الان وقتش نبود.

واقعا چرا شرایط باشگاه استقلال به این شکل است؟

من فکر می‌کنم باشگاه خودش می‌خواهد یک سری پیشکسوت بله قربانگو را در اختیار داشته باشد. پیشکسوتانی که حق نظر نداشته باشند اما این اتفاق متاسفانه در حالی رخ می‌دهد که باشگاه پیشکسوتان ارزشمند صاحب نظر و آشنا به فوتبال روز دنیا را در اختیار دارد. شاید دوست دارند باشگاه اینطور اداره شود اما هیچ کجای دنیا اینطور نیست.

در خصوص جدایی یامگا از استقلال برایمان بگویید.

ابتدا باید گفت چرا باشگاه در چنین شرایطی قرار دارد. حرف‌های زیادی در خصوص باشگاه استقلال و شرایط آن هست که باید زده شود اما الان وقت آرامش است. در یک کلام اگر بخواهم جواب سوالتان را بدهم باید گفت یامگا هم مثل خیلی از بازیکنان از باشگاه خارج شده‌اند به درد استقلال می‌خورد.

شما بدون شک یکی از دربی بازترین بازیکنان تاریخ باشگاه استقلال محسوب می‌شوید. چه خاطره خاصی از این بازی‌ها دارید؟

تمامی بازی‌هایی که ر دربی انجام داده‌ام برای من سرشار از خاطره است اما به عنوان کسی که ۸۰ درصد دربی‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشتم خاطره‌انگیزترین اتفاقات مربوط به خوشحالی هواداران و خانواده های استقلالی در فردای دربی‌ها بوده است.

و حرف پایانی...

از همگان می‌خواهم در یکی دو روز باقی مانده به دربی تنها به دنبال آرامش تیم باشند و از هواداران نیز می‌خواهم از حمایت همیشگی خود در این روزهای حساس دست بر ندارند.


https://hirna.ir