02 مهر 1403
3

بانکی‌پور که با ۱۳ درصد آرای جمعیت واجدان شرایط حضور در انتخابات در حوزه انتخابیه خود در اصفهان، وارد مجلس دوازدهم شده است، حالا نامش در میان اسامی‌ای که دستی بر آتش محتوای مصوبه مجلس یازدهم در مورد لایحه حجاب داشتند، قید می‌شود.

اظهارات جنجالی نماینده ای با ۱۳ درصد رأی مردم و حامی سعید جلیلی /دختران ایرانی با مردان شیعه سایر کشورها ازدواج کنند /لا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «امیرحسین بانکی‌پور؛ شاگرد خلف مصباح‌یزدی بالای سر لایحه حجاب» نوشت:

امیرحسین بانکی‌پور تا پیش از حضور در مجلس یازدهم چهره شناخته شده‌ای نبود. در سال نخست این دوره از مجلس اما نام او همزمان با بررسی طرح «جمعیت و تعالی خانواده» بر سر زبان‌ها افتاد. او به عنوان رییس کمیسیون ویژه بررسی این طرح دفاع تمام قدی از محتوای مورد نقد آن داشت و البته نقش موثری در تصویب و نهایی و قانون شدن طرح جمعیت. مثل بسیاری دیگر از شاگران مصباح‌یزدی در مجلس یازدهم، نام بانکی‌پور با لایحه حجاب نیز گره خورد. او با اظهارات پرحاشیه‌اش به یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های مجلس یازدهم در دایره اظهارنظر درباره حجاب و لایحه این موضوع تبدیل شد.

بانکی‌پور که با ۱۳ درصد آرای جمعیت واجدان شرایط حضور در انتخابات در حوزه انتخابیه خود در اصفهان، وارد مجلس دوازدهم شده است، حالا نامش در میان اسامی‌ای که دستی بر آتش محتوای مصوبه مجلس یازدهم در مورد لایحه حجاب داشتند، قید می‌شود. بانکی‌پور از چهره‌هایی بود که حضورش در برنامه جهان‌آرا و تشریح جزء به جزء مجازات‌هایی که در لایحه حجاب تغییر داده شده  و در مجلس برای آنچه بی‌حجابی خوانده می‌شد با واکنش‌های زیادی همراه بود.

او اردیبهشت سال جاری در برنامه جهان‌آرا شبکه افق حاضر شد و گفت که «مبالغ جریمه در قانون عفاف و حجاب، با مشورت کارشناسان مختلف تعیین شده؛ جریمه مرحله اول ۳ میلیون تومان است که البته در وهله نخست ۱.۵ میلیون تومان معلق در نظر گرفته می‌شود که اگر فردا یا چند روز بعد تکرار شد، هم یک و نیم میلیون و هم ۳ میلیون بعدی باید پرداخت شود».

علاوه بر این بانکی‌پور از جریمه در نظر گرفته شده به صورت ویژه و خاص برای سلبریتی‌ها نیز دفاع و تاکید کرد که «در قانون جدید عفاف و حجاب، بین مردم عادی و سلبریتی‌ها در این زمینه تفاوت قائل شده است؛ هر فرد مشهوری که روی جامعه تاثیرگذار است، آنهایی که با خارج در ارتباط هستند و پروژه هنجارشکنی دارند و همچنین سکوهایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، جریمه سنگین‌تری هم خواهند شد، اعتقاد داریم تمرکز باید روی سرمنشأ باشد و به این ترتیب بسیاری از مشکلات حل خواهد شد».

بانکی‌پور حدود سه سال پیش نیز پیشنهاد کاهش سن ازدواج دختران ایرانی به دلیل بلوغ زودرس را مطرح کرد و حتی اظهاراتی مبنی بر لزوم ایجاد بستر برای ازدواج دختران ایرانی با مردان شیعه سایر کشورها نیز از زبان او نقل شد که حتی واکنش زنان حاضر در  مجلس  یازدهم  را  نیز برانگیخت.

اظهارات او مبنی بر اینکه «در ترکیه هر مرد متوسط با ۱۵ زن شریک جنسی است؛ بعضی هم تا ۵۰ زن و این رهاورد کشف حجاب آتاتورک است» نیز با واکنس‌های زیادی همراه و منبع این اظهارات از نظر آماری نیز با تشکیک جدی مواجه شد. او اردیبهشت سال جاری نیز لایحه حجاب را «گنجینه جواهر» خواند و تاکید کرد که « انتقادات به لایحه عفاف و حجاب سه دسته است، دسته اول انتقاداتی است که اصلاح شده است و اصلا وجود ندارد، دسته دوم انتقاداتی درست بوده است که در این دوره اصلاح شده است، اما دسته سوم انتقاداتی اختلافی است.»

بین افرادی که بیان می‌کنند که باید محکم برخورد شود دو دیدگاه وجود دارد؛ گروه اول بیان می‌کنند پلیس باید هرکسی که بی‌حجاب است را بازداشت کند. اما گروه دوم بیان می‌کنند که پلیس باید موارد خاص را بازداشت کند و سایرین جریمه بازدارنده داشته باشند تا سطح جامعه جاهل از معاند جدا شود و با  آنها برخورد  شود.»

از پیام روشن و صریح بانکی‌پور در ایام انتخابات هم نباید غافل شد که در ویدیویی از سعید جلیلی اعلام حمایت کرد و گفت: «به جلیلی رای بدهید!»

۲۷۲۱۸


https://hirna.ir