02 مهر 1403
4

وزارت خارجه سوریه طی بیانیه حمله رژیم اسرائیل به لبنان را وحشیانه و بزدلانه توصیف کرد و آن را شدید محکوم و تأکید که این حمله با چتر حمایتی آمریکا صورت می‌گیرد.

سوریه: اسرائیل با حمایت آمریکا جنایت می‌‌کند
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه سوریه دوشنبه شب طی بیانیه ای حملات رژیم اسرائیل به لبنان را که صده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشته است، شدیدا محکوم کرد و آمریکا را باعث و بانی این جنایت‌ها دانست.

در این بیانیه آمده است: در ادامه تشدید جنگ کشتار دسته جمعی دشمن اسرائیلی بر منطقه، این رژیم اشغالگر، به ریختن خون بی‌گناهان و ارتکاب جنایت‌ها در حق غیرنظامیان ادامه می‌دهد.

 به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه افزود:‌ از صبح امروز (دوشنبه) دشمن اسرائیلی، حمله مستمر و دنباله‌داری را در حقل مردم دوست و برادر لبنان شروع کرده است که در اثر آن، موشک‌ها و هواپیماهای نظامی آن، به هیچ چیز رحم نکرده و همه چه جان‌دار و چه غیرجاندار را هدف بمباران قرار داده است که در این حملات، خودورهای امدادرسانی و مراکز درمانی و خودروهای غیرنظامی بی‌نصیب نبوده است و در نتیجه این حملات، ده ها نفر به شهادت رسیده و هزاران غیرنظامی بی‌گناه از جمله زنان و کودکان زخمی شده اند.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: دولت و ملت سوریه، با لحن شدید، این حمله وحشیانه و بزدلانه را محکوم و تقبیح می‌کند و تأکید دارد که همانند این اقدامات وحشیانه و جنایت‌‌ کارانه باید از سوی همه کشورهای عضو سازمان ملل محکوم شود.

سوریه در چرایی این حملات گفت: «اگر نبود چتر حمایتی و همدستی ایالات متحده آمریکا، این جنایت‌های رژیم اسرائیل رخ نمی‌داد؛ رژیمی که فراقانونی رفتار می‌کند و منشور سازمان ملل را زیر پا می‌گذارد و بدون اینکه مجازات شود، به این جنایت‌ها دامن می‌زند.

وزارت خارجه سوریه در پایان تأکید کرد که سوریه با مردم برادر و دوست لبنان در برابر این جنایت‌ها اعلام همبستگی می‌کند و مطمئن است که مقاومت لبنان هرگز شکست نخواهد خود و از قطب نمای خود (قدس و فلسطین) فاصله نخواهد گرفت، کما اینکه دمشق درباره تبعات خطرناک این اقدامات صهیونیست‌‌ها هشدار داده است.

رژیم اسرائیل از صبح امروز تا به الان، بیش از چهار نوبت مناطق مختلف لبنان را هدف حملات هوایی و موشکی بی‌سابقه خود قرار داده است که در اثر آن، نزدیک به 300 نفر شهید و هزاران تن زخمی شده‌اند.

حزب الله لبنان در واکنش به این جنایت، اراضی اشغالی در شمال فلسطین تا حد فاصل حیفا را هدف حملات موشکی خود قرار داده که تاکنون سابقه نداشته است.

تصاویر اختصاصی خبرگزاری تسنیم از دور سوم حملات به لبنان
182 شهید و 727 زخمی، آمار حملات رژیم اسرائیل به لبنان
حملات هوایی شدید رژیم اسرائیل به جنوب لبنان

انتهای پیام/

 
منبع:

https://hirna.ir