02 مهر 1403
5

عوامل سریال سلمان فارسی با بازگشت از شاهرود، کار تصویربرداری را در حالی در شهرک غزالی ادامه می‌دهند که برخی از دکورها همچنان ساختشان ادامه دارد.

تصویربرداری فصل ایران سریال «سلمان فارسی» تا پایان سال آینده ادامه دارد

همشهری آنلاین: به‌تازگی ستاره اسکندری جلوی دوربین میرباقری رفته تا نقش مادر سلمان فارسی را بازی کند. تهیه‌کننده این سریال می‌گوید به جز نقش شیرخوارگی سلمان فارسی، برای ایفای نقش این شخصیت ۳ بازیگر داریم که یک بازیگر نقش نوجوانی او را بازی می‌کند. امیر رضایی نقش جوانی و علیرضا شجاع‌نوری هم میانسالی این نقش را ایفا می‌کند.
* به‌نظر می‌رسد ساخت دکورهای ایران باستان هنوز ادامه دارد و با سازه‌های ماندگاری در شهرک غزالی در حال انجام است. این سازه‌ها قرار است باقی بمانند و نقاشی‌های دیواری برخی از این سازه‌ها توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاه الزهرا انجام شده است.
* وقتی سریال «حضرت موسی» وارد پیش‌تولید شد، سازندگان سریال از به کارگیری تکنولوژی ویژوال صحبت کردند. سازندگان سلمان فارسی هم عنوان کردند که از روز اول یک بخش جلوه‌های ویژه در دفتر سریال راه‌اندازی کردیم و گروهی از نیروهای نخبه که نفرات اول ایران در این حوزه هستند روی آن کار می‌کنند. بخش‌هایی از بیزانس، کلیساها و برخی لوکیشن‌ها را به‌صورت ویژوال کار می‌کنیم که به شکل تلفیق با دکورها استفاده می‌شود.
* تهیه‌کننده سریال سلمان فارسی عنوان کرده: برخی فکر می‌کنند ویژوال برای کم کردن هزینه‌هاست، اما در برخی بخش‌ها هزینه‌ها بیشتر هم می‌شود. با این حال ما در بخش‌هایی از سریال نیاز داشتیم که از این تکنولوژی استفاده کنیم.
* یکی از نکاتی که حسین طاهری به آن اشاره کرده، تصویربرداری سکانس‌های بخش دریا در سریال است. وی می‌گوید: مثلا قسمتی از قصه در دریا می‌گذرد و غرق شدن کشتی و توفان را داریم. بالای یک ارتفاعی آب و استخر داریم، اما این سکانس به فیلم‌های دریایی تنه می‌زند. همه این قسمت‌ها در یک حوض کوچک گرفته شده و قرار است توفانی با کشتی و دریا را نشان دهد.

تصویربرداری فصل ایران سریال «سلمان فارسی» تا پایان سال آینده ادامه دارد


* عوامل سریال سلمان فارسی با پایان تصویربرداری در شهرک غزالی بار دیگر به شاهرود برمی‌گردند. فصل ایران باستان همچنان در این شهر تصویربرداری می‌شود.
* فصل بیزانس این سریال هم تمام‌ و پیش‌بینی شده فصل ایران تا پایان سال آینده تصویربرداری‌اش ادامه می‌یابد.
* پیش‌تولید دوره حجاز سریال آغاز شده و لوکیشن‌ها در حال آماده‌سازی‌ است. تا سال آینده دوره ایران باستان به پایان می‌رسد و دوره حجاز شروع می‌شود. با توجه به اینکه داوود میرباقری در بخش تاریخ دوره اسلام کار کرده و شناخت کافی در این حوزه دارد، پیش‌بینی سازندگان اینطور است که این فصل تصویربرداری‌اش زودتر از ۲ فصل دیگر تمام خواهد شد.
* این سریال قرار است در ۶۰ قسمت ساخته شود و تولیدش به نیمه راه نزدیک و گفته شده سال ۱۴۰۵ روی آنتن سیما می‌رود؛ سریالی که تاکنون رسانه ملی هزینه زیادی برایش صرف کرده است.


https://hirna.ir