02 مهر 1403
7

با گذشت بیش از ۷۰ سال از اولین پرواز، B-۵۲ Stratofortress، بخش مهمی از نیروی هوایی ایالات متحده است و آماده خدمت در اواسط قرن بیست و یکم و احتمالاً پس از آن است. نوع آینده‌نگرانه آن B-۵۲J نشان دهنده مهمترین ارتقا در تاریخ این بمب‌افکن است.

بمب‌افکن جدید آمریکا با موشک‌های مافوق صوت ۵ ماخ و موتورهای رولزرویس در راه است/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ارتقای کلیدی شامل جایگزینی موتورهای قدیمی پرت‌اندویتنی TF۳۳ با موتورهای رولزرویس F۱۳۰ جدید تحت برنامه تعویض موتور تجاری است که بازده سوخت را تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد.

B-۵۲J همچنین دارای سیستم های اویونیک پیشرفته، نمایشگرهای دیجیتالی جدید و قابلیت استقرار موشک کروز حمله هایپرسونیک (HACM) است، یک سلاح اسکرم جت با سرعت بیش از ۵ ماخ که نقش مهمی برای دهه‌های آینده دارد.

بمب‌افکن جدید آمریکا با موشک‌های مافوق صوت ۵ ماخ و موتورهای رولزرویس در راه است/ عکس

بیش از ۷۰ سال پیش، بمب‌افکن استراتژیک افسانه‌ای B-۵۲ برای اولین‌بار برای نیروی هوایی ایالات متحده به آسمان رفت. این بمب‌افکن دوربرد ممکن است به سرعت در حال پیر شدن باشد، اما نیروی هوایی به هیچ وجه آن را از خدمت خارج نمی‌کند. در واقع، Stratofortress تا اواسط قرن ۲۱ به خدمت خود ادامه خواهد داد. ممکن است قبل از اینکه در نهایت بازنشسته شود، از مرز یک قرن عبور کند.

این سرویس برای یک ناوگان از این بمب‌افکن در دهه آینده برنامه‌ریزی می‌کند که شامل ۷۶ عدد از B-۵۲ جدید ارتقا یافته و حداقل ۱۰۰ نسل بعدی B-۲۱ Raider خواهد بود و آخرین نوع B-۵۲ نشان دهنده بزرگترین ارتقاء در تاریخ Stratofortress خواهد بود.

نیروی هوایی آمریکا اکنون موتورهای جدید F۱۳۰ ساخت رولز رویس را به عنوان بخشی از برنامه تعویض موتور تجاری خود در B-۵۲J قرار می‌دهد. بمب‌افکن ارتقا یافته همچنین سیستم‌های اویونیک بهبودیافته، نمایشگرهای دیجیتالی جدید و سلاح دوربرد Standoff را دریافت خواهد کرد.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

۲۲۷۲۷۲


https://hirna.ir