02 مهر 1403
3

رسانه‌های بریتانیایی همچنان بر تأثیرات منفی شکست ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ بر اقتصاد بریتانیا و اروپا تاکید می‌کنند.

ناکامی آمریکا در دریای سرخ، اقتصاد غرب را با چالش روبه‌رو می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یمن نیوز، روزنامه‌های بریتانیایی همچون «تلگراف» و «تایمز» گزارش‌هایی مبنی بر تأثیرات منفی شکست آمریکا در دریای سرخ بر اقتصاد این کشور و اروپا ارائه کردند.

روزنامه تلگراف گزارش داد که «قیمت‌ها در بریتانیا و اروپا، و سایر نقاطی که بخش زیادی از تجارتشان از طریق دریای سرخ انجام می‌شود، بیش از پیش افزایش یافته است».

این روزنامه افزود که «نیروهای غربی به رهبری نیروی دریایی آمریکا به مرحله‌ای از جنون در دریای سرخ رسیده‌اند و همچنان روش‌های تکراری را اجرا می‌کنند و انتظار نتایج متفاوت دارند!»

این گزارش همچنین هشدار داد: «اگر رویکرد عملیات‌ها در دریای سرخ تغییر نکند، در بهترین حالت به ضرر ادامه خواهیم داد و در بدترین حالت با فاجعه‌ای بسیار بزرگ‌تر از غرق کشتی‌ها روبه‌رو خواهیم شد.»

روزنامه تلگراف اعلام کرد که «جنبش انصارالله یمن می‌تواند به دقت هدف خود را انتخاب کند و همین حالا هم این کار را انجام می‌دهد.»

روزنامه تایمز بریتانیا نیز پیشتر اظهار کرده بود که محاصره صنعا علیه کشتیرانی رژیم صهیونیستی، آمریکا و بریتانیا، تأثیرات منفی بر تاجران بریتانیایی گذاشته است.

این روزنامه در گزارشی خبر داد: «بحران دریای سرخ تاجران خرده‌فروش را وادار کرده است تا برای تعطیلات کریسمس، کالاهای خود را زودتر ذخیره کنند.».

در این گزارش آمده است که «هزینه‌های حمل‌ونقل دریایی بیش از سه برابر شده است و ممکن است به دلیل اختلال در مسیرهای دریایی، دوباره افزایش یابد.»

این گزارش ادامه داد: «کارشناسان هشدار می‌دهند که هزینه‌های حمل‌ونقل بین‌المللی از آغاز بحران دریای سرخ ۲۴۴ درصد افزایش یافته و احتمال افزایش مجدد آن در ماه‌های آینده وجود دارد. آنها همچنین پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌ها بیشتر افزایش یابد و تقاضا برای حمل‌ونقل تا حداقل فوریه سال آینده همچنان بالا خواهد بود.»

منبع:

https://hirna.ir