01 مهر 1403
2

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران از تقویت ناوگان تاکسیرانی در خطوط پر ازدحام و کاهش سرفاصله زمانی حرکت تاکسی ها در ساعات پیک خبر داد.

تمهیدات ویژه تاکسیرانی تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

به گزارش خبرگزاری مهر، شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اقدامات سازمان تاکسیرانی در آغاز سال تحصیلی در مهر ماه اظهار کرد: در راستای ارائه خدمت به شهروندان عزیز به ویژه دانش آموزان و دانشجویان، برنامه‌ریزی هایی صورت گرفته که همزمان با بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی در مهر ماه اجرا خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم کاهش سرفاصله زمانی حرکت تاکسی‌ها در ساعات پیک مهرماه گفت: با توجه به احتمال افزایش طول صف و بار ترافیکی در مهر ماه، کاهش سرفاصله حرکت تاکسی‌های خطوط در ساعات پیک صبح برای کنترل مدیریت بار ترافیکی معابر مختلف شهر در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه در ایام بازگشایی مدارس با افزایش ۳۰ درصدی سفرهای درون شهری مواجه هستیم گفت: سازمان تاکسیرانی برای سرویس رسانی مطلوب به شهروندان در آغاز سال تحصیلی جدید با اعلام آماده‌باش کامل نیروهای نظارتی و استقرار واحدهای کنترل و نظارت تاکسیرانی در همه مناطق و خطوط و پایانه‌های پر تراکم نظارت کافی خواهند داشت.

به گفته مالکی، در راستای ارائه خدمت به شهروندان تهرانی با استقبال از سال تحصیلی جدید ناظرین خطوط در تمامی مناطق آماده نظارت بر عملکرد تاکسی‌های شهر تهران هستند.

وی افزود: در طرح استقبال از مهر در راستای کاهش زمان انتظار مسافران تاکسی پایتخت به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که بخشی از تاکسی‌های گردشی و تاکسی‌هایی که در خطوط کم مسافر، فعال هستند وارد ۴۰ خطی که مورد شناسایی قرار گرفته و دارای بیشترین تقاضای سفر نسبت به سایر خطوط هستند؛ اضافه شوند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: همچنین بسیاری از ایستگاه‌ها مجهز به سرپناه شده اند و نصب دوربین‌های پلاک خوان جهت جلوگیری از فعالیت مسافربرهای شخصی صورت گرفته تا تاکسیرانی با نظم و کیفیت بیشتری به شهروندان خدمت رسانی کند.

وی گفت: همچنین با پلیس راهور هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا گره‌های ترافیکی در نقاط مختلف پایتخت حل شود و خدمت رسانی به شهروندان تهرانی توسط خودروهای تاکسی به بهترین شکل انجام شود.

مالکی تاکید کرد: امیدواریم با تمهیدات ویژه ای که توسط سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در مناطق مختلف پایتخت صورت گرفته شاهد ازدحام مسافران نباشیم.

وی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی برای کسب رضایت حداکثری مسافران از همه ظرفیت ناوگان استفاده خواهد نمود افزود: شهروندان عزیز می‌توانند از طریق سامانه شهرزاد با انتخاب شاتل سرویس نسبت به رزرو صندلی خود در ساعات و روزهای مورد نظر اقدام نمایند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: همچنین با همکاری شهرداری مناطق ۲۲ گانه جهت آمادگی سرویس دهی در طرح استقبال از مهر، رنگ آمیزی سرپناه ایستگاه‌ها، خط کشی خطوط تاکسی و نصب علائم ترافیکی اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

وی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه رانندگان سرویس مدارس نیز از اقدامات دیگر این سازمان به شمار می‌رود که در مناطق مختلف انجام شد.

مالکی در ادامه با تاکید بر اینکه شهروندان پایتخت باید کاهش زمان انتظار مسافران تاکسی در شهر تهران را در مهر ماه تجربه کنند؛ گفت: مناطق معین در پایتخت توسط سازمان تاکسیرانی تعیین شده و باید همه تاکسی‌های پایتخت در مهرماه امسال فعال باشند به همین منظور باید شاهد کاهش زمان سفر توسط تاکسی‌های پایتخت باشیم.

منبع:

https://hirna.ir