01 مهر 1403
6

زوج آمریکایی که سگ‌های پیت‌بول آنها پیرمرد 81 ساله‌ای را به قتل رسانده‌ بودند، به 18 و 15 سال حبس محکوم شدند.

صدور حکم ۱۵ تا ۱۸ سال زندان برای صاحبان سگ‌های پیت‌بول
- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عدم قانون‌گذاری درخصوص سگ‌های صاحبدار در کشورمان تبدیل به معضلی برای زندگی شهری شده و پخش مدفوع این سگ‌ها در محل بازی کودکان در شهر، گازگرفتگی شهروندان، مشکلات مربوط به آپارتمان‌نشینی، سوار شدن صاحبان سگ به همراه حیوان خانگی خود در تاکسی، مترو،‌ اتوبوس و... را شاهد هستیم.

این مشکلات درحالی است که سایر کشورهای پیشرفته جهان مانند آمریکا، آلمان، فرانسه،‌ انگلستان و... قوانینی و جریمه‌های متقنی درخصوص تخلفات مربوط به نگهداری سگ دارند که نمونه آن را می‌توان در برخورد دادستانی ایالت تگزاس آمریکا با زوجی که سگشان به مرد سالخورده‌ای حمله کرده، مشاهده کرد.

تصویب سخت‌گیرانه‌ترین قوانین برای "سگ‌گردانی" در کشورهای مختلف و آزادباش سگ‌‌ها در ایران!

به گزارش nbcnews، دفتر دادستانی ناحیه بکسار تگزاس حکم یک زوج تگزاسی که سال گذشته سگ‌های پیت‌بول آنها از کنترل خارج شده و مردی 81 ساله را کشتند را اعلام و آنها را به بیش از یک دهه زندان محکوم کرد.

بر این اساس کریستین مورنو به 18 سال زندان و آبیلن شنییدر به 15 سال زندان محکوم شدند. این حمله در تاریخ 24 فوریه 2023 در نزدیکی خانه آنها در سن آنتونیو اتفاق افتاد. رامون ناجرا، 81 ساله در این حمله کشته و همسرش، خوانیتا ناجرا، زخمی شد. مقامات گفتند که سگ‌ها از کنترل خارج شده و به ناجراها حمله کردند.

دادستانی ناحیه گفت که مورنو و شنییدر با عدم تأمین حصار مناسب و اجازه دادن به حیوانات برای پرسه آزاد، مرتکب جرم شده است. بر اساس این حکم آنها پس از آزادی نیز حق نگهداری سگ را ندارند.

دادستانی تأکید کرد: این حکم تأکیدی بر مالکیت مسئولانه سگ و اطمینان از ایمنی مردم در محله‌ها و در جوامع آمریکاست.

کاپیتان آتش‌نشانی شهر در آن زمان گفت که آتش‌نشانانی که به محل حادثه رسیدند، دیدند که مردی خون‌آلود توسط سگ‌ها به گوشه‌ای کشیده می‌شود و آتش‌نشانان مجبور بودند از تبر برای دفع حیوانات استفاده کنند!

خدمات مراقبت از حیوانات در زمان حمله اعلام کرد که سه سگی که در این حمله دخیل بودند یا در آن زمان از ملک خود خارج شده بودند، اتانازی(مرگ بدون درد) شدند.

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir