01 مهر 1403
2

وزیر کشور برای بررسی ابعاد حادثه معدن طبس وارد این شهرستان شد و بلافاصله با بالگرد در محل حادثه حضور یافت.

وزیر کشور به طبس رسید+عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسکندر مومنی، وزیر کشور بعد از بازدید میدانی این حادثه در جلسه مدیریت بحران در محل فرمانداری طبس شرکت خواهد کرد.

به روایت ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم نیز در این سفر وزیر کشور را همراهی می‌کند.

سید محمد اتابک وزیر صنعت، معدت و تجارت هم حدود ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه وارد فرودگاه طبس شد و بلافاصله برای بررسی ابعاد حادثه در محل حضور یافت.

وزیر کشور به طبس رسید+عکس

صبح امروز با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس سازمان هلال احمر نشست مدیریت بحران در محل فرودگاه طبس برگزار شد و قرار است عصر امروز هم این نشست با حضور وزاری کشور و صمت در محل فرمانداری طبس برگزار شود.

حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.

اکنون ۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند که تاکنون در این حادثه ۳۴ نفر جان باختند و به ۱۷ مصدوم هم با تلاش تیم‌های تخصصی امدادی نجات یافتند و احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

۲۹۲۱۱


https://hirna.ir