01 مهر 1403
6

حامد بهداد در بازیگری چهره شناخته شده‌ای است و با بازی در بیشتر از ۷۰ فیلم و سریال جایگاه تثبیت شده ای دارد. او اما علاوه بر بازیگری تجربه خوانندگی هم دارد.

تماشاگران انتخاب می‌کنند: حامد بهداد خواننده یا حامد بهداد بازیگر

به گزارش همشهری آنلاین، صدای بهداد در تیتراژ ، اجرای نقش خواننده، عرضه چند تک آهنگ و حتی در یک کنسرت رسمی شنیده شده . او ترانه تیتراژ مجموعه‌های تلویزیونی غریبه و مثل یک کابوس، آخرین گناه و فیلم سینمایی بی تابی بیتا را اجرا کرده، ترانه میانی فیلم مجنون لیلی را خوانده، ‌ با رضا یزدانی در آلبوم ساعت ۲۵ شب همکاری کرده که حاصلش ترانه میعادگاه است و ترانه‌های ساقی عطشان، ‌ تاریک تاریکم (با ترانه ای از یغما گلرویی)، قطعه سرو چمان من با شعر حافظ و تقدیم به علی شکیباییان شاعر و هنرمند خراسانی، اگر تو باشی کنارم با موزیک و تنظیم علی اظهری و تقدیم به زلزله زدگان بوشهر، و مجنون(در سبک خراسانی و قطعه‌ای مربوط به آلبوم لیوا از گروه دارکوب) دیگر فعالیت‌های او در حوزه موسیقی و خوانندگی است. اما او در چند فیلم که به عنوان بازیگر در آنها حضور داشته یا نقش خواننده را بازی کرده یا قطعه ای را اجرا کرده است. از جمله در فیلم مفت بر به کارگردانی عادل تبریزی که همین حالا روی پرده است. ادامه مطلب نگاهی است به نقش‌هایی که حامد بهداد در آنها خوانندگی کرده است:

تماشاگران انتخاب می‌کنند: حامد بهداد خواننده یا حامد بهداد بازیگر

آخر بازی، ‌ همایون اسدیان، ۱۳۷۹

آخر بازی، اولین بازی حامد بهداد در یک فیلم است و اصلا با این فیلم است که به سینمای ایران معرفی می‌شود. این فیلم ساخته همایون اسعدیان است و بهداد در آن نقش دانشجویی را بازی می‌کند که رفتارهایش مورد پسند مسئولین دانشگاه نیست، مثلا در راهروی دانشگاه به دختر مورد علاقه‌اش گل هدیه می‌دهد و ابراز علاقه می‌کند. همین رفتارها او را وارد مسائل پیچیده‌ای می‌کند. در ابتدای فیلم، جایی که هنوز تیتراژ شروع نشده، او را می‌بینیم که در مهمانی تولدش قطعه ببار ای بارون ببار را می‌خواند. در حالی که چهره اش را نمی‌بینیم و صدایش را روی تیتراژ می‌شنویم. او برای این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اول را هم از جشنواره فیلم دریافت کرد.

تماشاگران انتخاب می‌کنند: حامد بهداد خواننده یا حامد بهداد بازیگر

کسی از گربه‌های ایرانی خبر ندارد، بهمن قبادی، ۱۳۸۷

فیلم بهمن قبادی در باره یک گروه موسیقی جوان بود که در آرزوی شنیده شدن کارهایشان سعی می‌کنند آنها را به شکل زیرزمینی ارائه کنند و یا راهی برای رفتن از ایران بیابند تا بتوانند در کشور دیگری هنرشان را دنبال کنند. حامد بهداد در این فیلم نقش جوانی را بازی می‌کند که برای گروه‌های موسیقی مجوز می‌گیرد یا راه رفتنشان از کشور را باز می‌کند. او در صحنه ای از فیلم خودش خوانندگی می‌کند و ترانه به قربون غم زلف سیاهت را می‌خواند. فیلم هم البته به سرنوشت همان گروه موسیقی که تصویرشان می‌کند، ‌ دچار می‌شود و اجازه اکران پیدا نمی‌کند و در اواخر دهه هشتاد به شکل زیرزمینی منتشر می‌شود.

تماشاگران انتخاب می‌کنند: حامد بهداد خواننده یا حامد بهداد بازیگر

دندون طلا، ‌ داود میرباقری، ۱۳۹۴

داوود میرباقری سال ۷۸ نمایش دندون طلا را در تئاتر شهر اجرا کرد. نمایش در باره، نیر، دختر مهاجری است که با پدری علیل ساکن حلبی آبادهای حاشیه شهر تهران و مشغول دوره گردی و دست فروشی است. او با پاسبانی به جرم سعد معبر کردن درگیر شده و پا به فرار می‌گذارد و به قهوه خانه‌ای پناه می‌برد که پاتوق عده‌ای از لات‌های شهر است. صاحب قهوه‌خانه شخصی به نام قنبر دیزلی ملقب به «دندون طلا» است که به نیر پناه می‌دهد. قنبر از شجاعت و پاکدامنی و زحمت کشی نیر خوشش می‌آید و نیر نیز از جوانمردی و حق طلبی او. این آشنایی منجر به عشقی آتشین شده که فرجامش بارداری نیر است. قهوه‌چی بعد از آن که عشقش فروکش کرد منکر بچه می‌شود. نیر وقتی هم تصمیم هولناکی می‌گیرد. او قصد دارد به کمک بچه‌ای که در شکم دارد از قهوه‌چی انتقام بگیرد.

نمایش یکی از پربیننده‌ترین کارهای آن سال شد و در زمانی که قیمت بلیت بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان بود، ‌ بلیت‌های این نمایش ۱۵۰۰ تومان تعیین شده بود. دو دهه بعد از این نمایش پرمخاطب، میرباقری سریال آن را هم برای شبکه نمایش خانگی ساخت. در این سریال حامد بهداد نقش خواننده ای را داشت که در قهوه خانه قنبر دیزلی، ‌ خوانندگی می‌کند و قنبر برای این که او صدای بهتری داشته باشد، معتادش می‌کند. صحنه‌های خوانندگی او در این سریال بسیار است و اولین باری است که نقش یک خواننده را بازی می‌کند.

تماشاگران انتخاب می‌کنند: حامد بهداد خواننده یا حامد بهداد بازیگر

نیمه شب اتفاق افتاد، تینا پاکروان، ۱۳۹۴

این فیلم داستان عشق یک مرد جوان به زنی است که سال‌های میانسالی را می‌گذراند. مرد در یک خانه باغ که مراسم عروسی و عزا در آن برگزار می‌شود، باغبان است. با رفتن خواننده ای که در این مراسم آواز می‌خواند، از مرد باغبان که صدای خوبی دارد درخواست می‌شود کار او را انجام دهد. در این میان او و زن سرآشپز دلبسته هم می‌شوند. بهداد در این فیلم چند ترانه اجرا می‌کند که همچنان در شبکه‌های اجتماعی می‌توان آن‌ها را دید.

تماشاگران انتخاب می‌کنند: حامد بهداد خواننده یا حامد بهداد بازیگر

سریال دل، ‌ منوچهرهادی، ‌ ۱۳۹۸

دل یکی از سریال‌های شبکه نمایش خانگی بود که به کارگردانی منوچهرهادی و بازی حامد بهداد، ساره بیات، ‌ یکتا ناصر، ‌ مهراوه شریفی نیا و ...سال ۱۳۹۸ منتشر شد. این سریال ملودرام با کیفیت بسیار پایین و بینندگان بسیار زیاد داستان دو جوان بود که در روز عروسی‌شان ناگهان عروس ناپدید می‌شود بقیه داستان ماجرای این غیبت بود و رازهایی که به تدریج فاش می‌شدند. حامد بهداد در یکی از سکانس‌های این سریال در حالی که در حال آموزش پیانو به دخترخاله اش، مهراوه شریفی نیا، است یک قطعه را به شکل تکه تکه می‌خواند.

تماشاگران انتخاب می‌کنند: حامد بهداد خواننده یا حامد بهداد بازیگر

مفت بر، عادل تبریزی، ۱۴۰۲

حامد بهداد پیش از این در فیلم گیجگاه ساخته عادل تبریزی حضور داشت و مفت بر دومین همکاری این دو است. بهداد در این فیلم دو نقش دارد. یکی از آنها خواننده سطح پایینی است که در یک کشتی تفریحی برای مسافران آواز می‌خواند. نقش دوم هم یک رئیس یک شرکت بزرگ است که بسیار مقید است و از خطوط اخلاقی و قانون‌های ذهنی اش تخطی نمی‌کند. در ماجراهایی جای این دو عوض می‌شود و ماجراهای خنده آوری شکل می‌گیرد.


https://hirna.ir