01 مهر 1403
3

وزیر امور خارجه ایران که به نیویورک سفر کرده در دیدار با همتای کوبایی خود بر حمایت‌های ایران از کوبا در برابر تحریم‌های آمریکا تاکید کرد.

تاکید ایران بر حمایت از کوبا در برابر تحریم‌های آمریکا
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و "برنو رودریگز پاریلا"، وزیر امور خارجه کوبا در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان دعوت شهید رئیسی، رئیس فقید جمهوری اسلامی ایران از رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا برای سفر به ایران را یادآوری و تاکید کرد: ما آماده همکاری  با کوبا برای گسترش روابط دو جانبه در همه زمینه‌ها هستیم.

عراقچی با اشاره به اقدام یکجانبه و سیاسی کنگره آمریکا در قرار دادن نام کشور کوبا در فهرست کشورهای به اصلاح حامی تروریسم، این امر را محکوم کرد و آن را در ادامه سیاست‌های خصمانه از سوی آمریکا دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ما به عنوان یکی از قربانیان تحریم‌های آمریکا، شرایط مردم کوبا را کاملا درک و از آن کشور در برابر تحریم های آمریکا حمایت می‌کنیم. 

عراقچی با تشریح آخرین وضعیت منطقه غرب آسیا تصریح کرد: جنایت‌های دولت نتانیاهو در غزه و لبنان از سر استیصال و به دلیل شکست آنها در غزه است.

وزیر امور خارجه کوبا نیز در این دیدار از توسعه مناسبات دوجانبه در حوزه‌های اقتصادی، دانشگاهی و علمی میان تهران – هاوانا استقبال کرد و گفت: ما از جمهوری اسلامی ایران در مقابل سیاست‌های خصمانه ایالات متحده آمریکا حمایت می‌کنیم.

وی از برگزاری کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور در آینده نزدیک استقبال و بر تداوم همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد.

عراقچی: نتانیاهو به هیچ یک از اهدافش نرسیده است
عراقچی شهادت ابراهیم عقیل را به سیدحسن‌ نصرالله تسلیت گفت

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir