01 مهر 1403
3

اسکندر مومنی تاکید کرد: از همه قومیت‌ها از جمله کردها برای مدیریت و استفاده از آنان در وزارت کشور استفاده خواهیم کرد.

اولین استاندار اهل سنت کردستان آغاز به کار کرد /وعده های وزیر کشور به مردم کردستان درباره بازارچه های مرزی و کولبران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسکندر مومنی وزیر کشور، روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار کردستان در سنندج اظهار کرد: خود را متعهد به خدمتگزاری به مردم کردستان می دانیم؛ در دورانی که کشور نیاز داشت، مردم استان از هیچ تلاشی برای دفاع از ایران دریغ نکردند.

بنابر روایت ایرنا، وی با بیان اینکه امروز کردستان دارای یکپارچگی در همه بخش های فرهنگی، امنیتی و اجتماعی است، افزود: استان دارای ظرفیت های بسیاری است که با همدلی، هماهنگی و همسویی باید از آنها بهره گرفت تا شاهد کردستانی آبادتر باشیم.

وزیر کشور ادامه داد: آبادانی کردستان از بعد دوران دفاع مقدس شروع شد و پیشرفت هایی صورت گرفت اما حق مردم استان بیشتر است.

مومنی تاکید کرد: یکی از مشکلات استان، زریرساخت هاست و باید برای توسعه آن به ویژه حمل و نقل، توان خود را بسیج کنیم؛ چراکه مقدمه پیشرفت، زیرساخت است.

وی بر لزوم پیگیری مسیر بزرگراهی شمال غرب- جنوب در محدوده کردستان توسط استاندار تاکید کرد و گفت: کار مطالعات راه اهن سنندج - مریوان - باشماق هم شروع شده و باید پیگیری های لازم صورت بگیرد.

وزیر کشور افزود: با برنامه ریزی مناسب می توان مشکلات بازارچه های مرزی و کولبران را حل کرد.

مومنی خطاب به استاندار جدید گفت زمان بسیار سریع می گذرد و باید از فرصت برای خدمت به مردم استفاده کنید، ضمن اینکه مسئولان استان هم باید آقای لهونی را کمک کنند.

وی تاکید کرد: از همه قومیت‌ها از جمله کردها برای مدیریت و استفاده از آنان در وزارت کشور استفاده خواهیم کرد.

وزیر کشور اشاره ای هم به حادثه معدن طبس و تسلیت به خانواده های جان باختگان داشت و گفت: برای بررسی حادثه به طبس سفر می‌کنم.

در این آیین، از خدمات سه ساله اسماعیل زارعی کوشا تجلیل و آرش زره‌تن لهونی به عنوان استاندار جدید کردستان معرفی شد.

استاندار کردستان: از تمام توان برای توسعه کردستان بهره می‌گیرم

همچنین، آرش زره‌تن لهونی استاندار جدید کردستان، روز یکسنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار کردستان اظهار کرد: خدا را شاکرم که بعد از چند سال فرصت خدمت دوباره به مردم کردستان به بنده داده شد و از این فرصت بدون شک با تمام توان استفاده خواهم کرد.

وی افزود: پروژه های نیمه تمام بسیاری در کردستان در حال انجام است که سعی می کنیم با تمام توان در مرحله اول به دنبال اتمام این پروژه ها باشیم تا مردم بتوانند از آنها بهره مند شوند.

استاندار کردستان ادامه داد: به واسطه حضور در شورای شهر سنندج، فرصت ها و ظرفیت های استان کردستان را می شناسیم و از تمام توان خود برای بهره گیری از آنها در راستای توسعه و پیشرفت کردستان استفاده می کنم.

لهونی یادآور شد: دولت وفاق ملی بر ستون هایی استوار است که صداقت و راستی را سرلوحه خود قرار داده و این شعار را تا امروز تحقق بخشیده و نشان داده در کنار اجرای سیاست های کلی نظام، به دنبال بهره گیری از تمام ظرفیت های کشور است.

بهره‌برداری از طرح‌های مهم در کردستان

استاندار سابق کردستان هم گفت: توفیق خدمت به مردم کردستان، بسیار ارزشمند است و امیدوارم بنده توانسته باشم رضایت مردم را کسب کرده باشم.

اسماعیل زارعی کوشا به نقص ها در ارائه خدمت به مردم اشاره داشت و افزود: موفقیت ها و اقداماتی که انجام شده، حاصل تلاش تیمی از مدیران در بخش‌های مختلف است.

وی ادامه داد: کردستان دارای ظرفیت های فراوانی است و محرومیتی بر استان عارض شده که ناشی از نگاه تبعیض آمیز رژیم گذشته و وقوع جنگ تحمیلی و ناامنی‌های منطقه بوده است.

استاندار سابق کردستان بر لروم نگاه ویژه دولت به کردستان تاکید و اضافه کرد: رویکرد ما در دولت سیزدهم این بود که اولویت‌ها را شناسایی و بر اساس آن کار کنیم، همچنانکه شاهد افتتاح راه‌آهن سنندج- تهران، آبرسانی به سنندج و بهره‌برداری از فرودگاه سقز بعد از چند سال بودیم.

زارعی کوشا یادآور شد: گام مهمی برای حفظ وحدت در استان برداشته شد، همچنانکه تردد زائران اربعین از مرز باشماق، شاهد این مدعاست.

وی اضافه کرد: در کردستان حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه ناتمام داریم که امیدواریم اعتبارات به تدریج تخصیص یابد و این طرح ها به بهره‌برداری برسد.

۲۷۲۱۸


https://hirna.ir