01 مهر 1403
3

در حالی که 6 هفته تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده است، مردم برخی ایالت‌ها اولین آرای حضوری خود را به صندوق‌های رأی انداختند.

آغاز رأی‌گیری‌های زودهنگام در آمریکا
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که 6 هفته تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده است، مردم 3 ایالت آمریکا، اولین آرای حضوری زودهنگام خود را به صندوق‌های رأی انداختند.

براساس این گزارش، رأی‌گیری حضوری 6 هفته مانده به روز انتخابات 5 نوامبر آغاز می شود. این بدان معناست که پایان رقابت های انتخاباتی نزدیک است در حالی که کامالا هریس تنها دو ماه است که جایگزین بایدن و نامزد دموکرات ها شده و دونالد ترامپ طی دو ماه اخیر، از دو سوء قصد نافرجام جان سالم به در برده است.

بر این اساس، اغلب ایالت ها، پیشنهاد برگزاری برخی اشکال رای گیری زودهنگام حضوری را مطرح کردند. نخستین رای گیری حضوری در ویرجینیا، مینه سوتا و داکوتای شمالی برگزار شد و برخی ایالت های دیگر در اواسط ماه اکتبر این نوع رای گیری را برگزار خواهند کرد.

در حالی که دونالد ترامپ پیشتر درباره رای گیری زودهنگام ابراز تردید و بدبینی کرده بود اما کمیته ملی جمهوری خواهان این نوع رای گیری را راهی مهم برای جمع کردن آرا از قبل می داند زیرا شرایط آب و هوایی و عوامل دیگر می تواند بر روند برگزاری انتخابات در روز 5 نوامبر تاثیر بگذارد.

در همین حال دموکرات ها در انتخابات سال های اخیر، بهره خوبی از رای گیری زودهنگام برده اند و میلیون ها رای را در این فرآیند برای خود ذخیره کرده اند. در سال 2018، دموکرات ها 41 درصد آرای زودهنگام در 24 ایالت آمریکا را از آن خود کردند در حالی که این رقم برای جمهوری خواهان 35/1 درصد بوده است.

در سال 2022، فاصله بین دو حزب بیشتر شد به طوری که دموکرات ها 42/5 درصد آرای اولیه را بدست آورده جمهوری خواهان 33/8 درصد آرا را در اختیار گرفتند.

این در حالی است که نتایج تازه ترین نظرسنجی ها که به طور مشترک توسط یاهو و موسسه یوگاو پس از مناظره انتخاباتی بین دونالد ترامپ و کامالا هریس انجام شده، نشان می دهد که هریس با 5 درصد اختلاف نسبت به ترامپ در بین رای دهندگان ثبت نام کرده پیشتاز است.

براساس نتایج این نظرسنجی که پس از مناظره 10 سپتامبر انجام شده، هریس با 50 درصد در مقابل ترامپ با 45 درصد در بین رای دهندگان ثبت نام کرده پیشتاز است. همچنین هریس با 48 درصد در مقابل 44 درصد با یک حاشیه خطای مشابه در صورت ورود حزب سوم به انتخابات و با 49 درصد در مقابل 45 درصد در بین رای دهندگان احتمالی نیز پیشتاز است.

لازم به ذکر است دونالد ترامپ در 2 ماه اخیر، دو بار مورد سوء قصد نافرجام قرار گرفته است. نخستین بار در تاریخ 13 جولای در یک گردهمایی در باتلر پنسیلوانیا هدف گلوله قرار گرفت و از ناحیه گوش راست زخمی شد. بار دوم نیز در تاریخ 15 سپتامبر در پی تیراندازی در اطراف باشگاه گلف خود در پالم پیچ فلوریدا، مورد سوء قصد نافرجام قرار گرفت اما آسیبی ندید.   

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر (15 آبان) برگزار می شود.

ادامه برنامه‌های انتخاباتی ترامپ طبق برنامه‌ریزی قبلی
ترامپ: لفاظی‌های هریس و بایدن دلیل سوء قصد به من بود
کاخ سفید: اظهارات معاون ترامپ درباره هریس خطرناک است

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir