01 مهر 1403
0

حسین طاهری تهیه کننده سریال «سلمان فارسی» با اشاره به جزئیات یکی از بخش‌های این مجموعه درباره استفاده از جلوه‌های ویژه بصری در این سریال توضیح داد.

ماجرای ایجاد طوفان دریایی در سریال سلمان فارسی

به گزارش هشمهری آنلاین، حسین طاهری تهیه کننده سریال «سلمان فارسی» درباره این مجموعه که تا چند روز دیگر تصویربرداری آن در شهرک غزالی آغاز می شود به خبرنگاران بیان کرد: ساخت دکورهای ایران باستان هنوز ادامه دارد و آنچنان که پیش از این هم گفته شد با سازه های ماندگاری در شهرک غزالی در حال انجام است.

ساخت دکورهای ایران باستان ادامه دارد

وی اضافه کرد: این سازه ها قرار است سال ها باقی بماند، نقاشی های دیواری برخی از این سازه ها توسط فارغ التحصیلان دانشگاه الزهرا انجام شده است. صداوسیما همت بزرگی کرد تا به شهرک سینمایی غزالی و مجموعه «سلمان فارسی» توجه کند که به بهانه این سریال شهرک هم آباد شد.

طاهری درباره تکنولوژی ویژوال و به کارگیری آن در این سریال توضیح داد: ما از روز اول یک بخش جلوه های ویژه در دفتر سریال راه اندازی کردیم و گروهی از نیروهای نخبه که نفرات اول ایران در این حوزه هستند روی آن کار می کنند. بخش هایی از بیزانس، کلیساها و برخی لوکیشن ها را به صورت ویژوال کار می کنیم که به شکل تلفیق با دکورها استفاده می شود.

ماجرای یک کشتی و طوفان دریایی در استخر

این تهیه کننده درباره استفاده از ویژوال بیان کرد: معمولاً برخی فکر می کنند ویژوال برای کم کردن هزینه هاست اما در برخی بخش ها هزینه ها بیشتر هم می شود. با این حال ما در بخش هایی از سریال نیاز داشتیم که از این تکنولوژی استفاده کنیم مثلاً قسمتی از قصه در دریا می گذرد و غرق شدن کشتی و طوفان را داریم. بالای ارتفاعی آب و استخر داریم اما تنه می زند به فیلم های دریایی و همه این قسمت ها که در یک حوض کوچک گرفته شده و قرار است طوفانی با کشتی و دریا را نشان دهد با ویژوال گرفته شده است.

این تهیه کننده با اشاره به شروع دوباره تصویربرداری در چند روز آینده با دیگر بازیگران بیان کرد: ستاره اسکندری از جمله این چهره هاست که نقش مادر سلمان فارسی را بر عهده دارد.

سه بازیگر شخصیت سلمان را ایفا می کنند

وی با اشاره به شخصیت خود سلمان فارسی توضیح داد: غیر از شیرخوارگی سلمان فارسی سه بازیگر برای این شخصیت داریم که یک نفر نوجوانی، امیر رضایی جوانی و علیرضا شجاع نوری هم میانسالی این نقش را ایفا می کند.

طاهری با اشاره به زمان بندی پخش سریال عنوان کرد: پیش تولید دوره حجاز سریال آغاز شده است و لوکیشن ها در حال آماده سازی است. تا سال آینده دوره ایران باستان به پایان می رسد و دوره حجاز را شروع می کنیم. تلاش می شود سریال به پخش در سال ۱۴۰۵ برسد.

وی در پایان بیان کرد: امسال سرعت ما ۲ برابر شد، بخشی پشتیان صداوسیما، بخشی هم مدیریت ماست که تلاش می کنیم زودتر این سریال را به پخش برسانیم.


https://hirna.ir