01 مهر 1403
0

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از پیگیری ویژه رئیس جمهور برای حادثه انفجار در معدن" معدنجوی طبس " خبر داد و گفت: وزرای صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستور پزشکیان برای پیگیری موضوع به طبس اعزام شدند.

دستور ویژه پزشکیان بعد از انفجار مرگبار در معدن طبس /وزرای کار و صمت عازم خراسان جنوبی شدند /با مقصران برخورد قاطع خواهد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، الیاس حضرتی روز یکشنبه در تماس تلفنی با جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی آخرین وضعیت انفجار در معدن معدنجوی را بررسی کرد.

وی همچنین از دستور ویژه رئیس جمهور برای رسیدگی به این حادثه خبر داد و گفت: وزرای کار و صنعت، معدن، تجارت نیز با دستور رئیس جمهور به خراسان جنوبی اعزام شدند تا جلسات مرتبط را برگزار کنند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: همچنین نیروهای هلال احمر، اورژانس و سایر نیروهای امدادی نیز در محل به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. وزیر کشور نیز پیگیر موضوع بوده و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور دستور ویژه‌ای را برای رسیدگی به مصدومان و خانواده آنان و همچنین خانواده جانباختگان صادر کرده است، گفت: پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

حضرتی یادآور شد: همچنین از سوی رئیس جمهور تاکید شد که علت این حادثه به‌طور دقیق بررسی و اعلام شده و با مقصران احتمالی این حادثه نیز به طور قاطع برخورد شود.

وی با تسلیت به خانواده جانباختگان این حادثه و مردم ایران افزود: لازم است تمامی امکانات در این خصوص مورد استفاده قرار بگیرد.

حادثه انفجار گاز متان در ۲ بلوک Bو C معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو حدود ساعت ۲۱ شب گذشته رخ داده که تعدادی از نیروها را دچار خفگی کرده است.

طبق آخرین اطلاعات این حادثه تاکنون ۱۹ فوتی و ۱۷ مصدوم داشته است.

حوضه زغال‌دار طبس با وسعت بییش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۷۵.۲ میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود.

ناحیه پروده با وسعت هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره زمین شناسی ۱.۱ میلیارد تن زغال سنگ کک شو، یکی از چهار ناحیه زغالی طبس و بزرگترین حوضه زغال سنگ کک شو ایران است.

خراسان جنوبی دارای ۱۲ شهرستان بوده و طبس در غرب استان واقع شده که ۲۷۰ کیلومتر تا بیرجند مرکز استان فاصله دارد.

2727


https://hirna.ir