31 شهریور 1403
5

اقتصادنیوز: بورس تهران در جریان معاملات این هفته با افزایش 17 درصدی متوسط ارزش معاملات خرد و خروج 55 میلیارد تومانی جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود. در این هفته تراز شاخص کل 62 صدم درصد افزایش داشت و تراز شاخص هم‌وزن بورس تهران نیز 2.09 درصد بالا‌تر از سطح انتهایی هفته گذشته ایستاد.

پیش بینی بازار سهام هفته/ تکلیف محدودیت دامنه نوسان قیمتی چه می‌شود؟+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، بورس تهران در روز ابتدای این هفته با محدودیت سه درصدی دامنه نوسان، شاهد خروج 51 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و کاهش 55 میلیارد تومانی مالکیت حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد نیز که در انتهای هفته قبل در تراز 3 همتی قرار داشت؛ روز ابتدایی این هفته در سطح 3 هزار و 771 میلیارد تومانی قرار گرفت. ارزش معاملات خرد در روز چهارشنبه تراز 4 هزار و 255 میلیارد تومانی را تجربه کرد. در این هفته متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با 17 درصد افزایش به نسبت هفته قبل تا سطح 3 هزار و 863 میلیارد تومانی بالا آمد و پس از تجربه سه روز معاملاتی در سطح 3 همتی، معاملات دو روز انتهای هفته را در سطح چهار همتی پشت سر گذاشت.

چهار هفته معاملاتی شهریورماه به انتها رسید و ما شاهد رشد تراز اندکی در شاخص‌ کل و افزایش تراز قابل توجه در شاخص هم‌وزن بودیم. بازار سهام در این ماه دو هفته صعودی، یک هفته نزولی را تجربه کرده بود و آخرین هفته شهریور ماه را نیز با صعود شاخص‌های سهامی پشت سر گذاشت. جریان پول حقیقی در این ماه نوسانات زیادی داشت و شاهد تغییر متعدد روند جریان پول حقیقی در موقعیت‌های سهامی بودیم. برآیند جریان پول حقیقی در اولین و آخرین هفته شهریور ماه منفی بود و دو هفته میانی شهریورماه شاهد ورود جریان پول حقیقی به موقعیت‌های سهامی بودیم. ارزش معاملات خرد نیز که در ابتدای شهریور ماه در سطح 2 همتی قرار داشت؛ در انتهای این ماه تا سطح  همتی پیش رفت.

030629

 تراز شاخص کل بورس تهران نیز در انتهای هفته قبل 2 میلیون و 84 هزار و 159 واحد بسته شد و در روز انتهایی این هفته تا سطح 2 میلیون و 97 هزار و 75 واحدی افزایش داشت و بازدهی 0.62 درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران نیز در این هفته چیزی نزدیک به 2.09 درصد افزایش داشت و در تراز 687 هزار و 619 واحدی ایستاد.

شرایط بازار سهام؛ قبل از آغاز اولین هفته مهر‌ماه

بورس تهران هفته اول مهر ماه را با سطح مقاومتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل و سطح حمایتی 680 هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. بازار سهام در این هفته شاهد تغییرات قابل توجهی در روند ارزش معاملات خرد بوده است. بورس تهران که هفته‌های متوالی با رشد تراز شاخص کل و قهر سرمایه حقیقی با نماد‌های سبک مواجه بوده است؛ در هفته سوم و چهارم شهریورماه روند معاملاتی کاملا متفاوتی را طی کرده است. بازار سهام در این هفته شاهد رشد تراز شاخص هم‌وزن و فتح سطح مقاومتی 680 هزار واحدی بوده است؛ در حالی که سطح مقاومتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل همچنان در پیش است. بورس تهران در روز میانی این هفته با شروع به کار رئیس سازمان جدید و دریافت سیگنال‌های مثبت از سوی وزیر اقتصاد دولت چهاردهم همراه شد و شاهد ورود جریان پول حقیقی به موقعیت‌های سهامی در دو روز معاملاتی انتهای هفته بودیم.

با این اوصاف احتمال افزایش اندک ارزش معاملات خرد در هفته پیش‌رو با رشد تراز شاخص‌های سهامی وجود دارد. بورس تهران در هفته آینده چالش بزرگی در پیش دارد. افزایش مجدد تنش‌های سیاسی در خاورمیانه موجب شده تا برخی از تحلیل‌گران احتمال بالایی را برای تغییر روند معاملات سهامی و ورود شاخص‌های سهامی به یک روند اصلاحی دیگر در نظر گیرند.


https://hirna.ir