01 مهر 1403
1

سردار شهید «علی هاشمی» از فرماندهان اوایل جنگ تحمیلی در سپاه حمیدیه اهواز بود که بعدها فرماندهی قرارگاه نصرت را بر عهده گرفت.

تصمیم ضربتی یک سردار سپاه /محسن رضایی از او حمایت کرد /ماجرا چه بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدصباح موسوی از هم‌رزمان شهید علی هاشمی در دوران دفاع مقدس، خاطرات خواندنی از سردار شهید علی هاشمی دارد. یکی از خاطرات او مربوط به زمانی است که علی هاشمی فرماندهی سپاه سوسنگرد را بر عهده داشت.

بنابر روایت فارس، روایت موسوی را در ادامه می‌خوانیم.

در همین قضایای اوایل جنگ تحمیلی، ۲ نفر از بچه‌های عرب‌زبان منطقه بُستان که زیر نظر سپاه سوسنگرد کار می‌کردند، با گریه آمدند پیش علی هاشمی و به زبان عربی گفتند: «حاج علی! خدا راضی است که ما جبهه باشیم و خانواده ما در کلانتری و بازداشت باشند؟!» علی هاشمی علت را پرسید. آنها گفتند: «صدام خانه ما را در بستان ویران کرده است و خانواده ما آمده‌اند کنار جاده چادر زده‌اند و برای اینکه برق داشته باشند، سیم را از تیر برق به چادر زده‌اند! الان آنها را بازداشت کرده‌اند!»

علی هاشمی من را فرستاد تا رئیس دادگاه را به سپاه سوسنگرد بیاورم. رفتم دادگاه، او نبود. رفتم در مسیر دیدم دارد برای خانواده‌اش بستنی می‌خرد. رفتم و به رئیس دادگاه با احترام گفتم، علی هاشمی گفته هرجا هستید، بیایید سپاه کار مهمی دارم. او هم خانواده را به منزل رساند و خودش به سپاه آمد.

علی هاشمی در اتاق قدم می‌زد و خیلی ناراحت بود. بعد گفت: «آقای شوشتری! درست است رزمنده‌ای در جبهه باشد و خانواده‌اش را بازداشت کنید؟» وقتی رئیس دادگاه جریان را پرسید، علی هاشمی جریان برق را توضیح داد. رئیس دادگاه گفت: «قانون، قانون است و برای همه یکسان است» علی هاشمی گفت: «آقای شوشتری! همه مسائل حل شده و این مانده است؟ اگر این مسئله حل نشود و آنها را آزاد نکنید، تصمیم انقلابی می‌گیرم.» با این صحبت علی هاشمی، رئیس دادگاه همان شب خانواده آن رزمنده‌ها را آزاد کرد؛ البته این اقدام، تبعاتی برای علی هاشمی داشت که محسن رضایی هم از این اقدام علی هاشمی حمایت کرد.

۲۷۲۱۸


https://hirna.ir