31 شهریور 1403
6

رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند شناور حامل ۲۵۰۰ دستگاه تلویزیون خارجی قاچاق در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

شناور حامل ۲۵۰۰ دستگاه تلویزیون خارجی قاچاق توقیف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در راستای حمایت از تولید ملی و با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضائیه در خصوص لزوم مقابله با اشکال مختلف قاچاق کالا با هدف ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان، یک فروند شناور حامل دو هزار و ۵۰۰ دستگاه تلویزیون خارجی قاچاق در آب‌های خلیج فارس شناسایی و توقیف شد.

وی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: پیرو اخبار و گزارشات واصله مبنی بر ورود یک فروند لنج باری چوبی ۶۰۰ تنی بدون مجوز حامل کالای قاچاق به آب‌های اطراف شهرستان پارسیان بررسی این موضوع در دستور کار مأمورین پایگاه دریابانی بندر لنگه قرار گرفت.

قهرمانی تصریح کرد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، فنی و پلیسی از سوی مأموران مشخص شد شناور مذکور حامل کالای قاچاق است و به همین دلیل ضمن هماهنگی‌های لازم و صدور دستورات قضائی توسط رئیس حوزه قضائی شهرستان پارسیان نسبت به توقیف شناور متخلف اقدام شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: در جریان بازرسی از شناور توقیفی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تلویزیون خارجی قاچاق که جز اقلام مصوب کالای ملوانی نبوده و غیرمجاز محسوب می‌شود کشف و ضبط شده است.

وی یادآور شد: شناور متخلف به همراه کالاهای غیرمجاز با تشکیل پرونده قضائی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه افزود: بر اساس آمار، استان هرمزگان در کشف محموله‌های کالای قاچاق و برخورد بی امان با قاچاقچیان بسیار موفق عمل کرده است و در همین راستا رتبه ممتاز کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی تأکید کرد: مبارزه با قاچاق کالا، شرط پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است و به منظور بستر سازی برای رونق تولید و اشتغال باید فضای اقتصادی کشور را برای قاچاقچیان نا امن کرد و با برنامه ریزی دقیق و اتخاذ تمهیدات مناسب، توازن سودمندی مبادرت به قاچاق را به سمت افزایش ریسک پذیری و به ضرر قاچاقچیان بر هم زد.

منبع:

https://hirna.ir