رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: بهروزرسانی اساسنامه سازمان در حال طیکردن مراحل پایانی است.
به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا فولادوند در آئین اختتامیه دوره آموزشی مدیران کاربر سامانه سوادآموزی استانها ضمن اشاره به گرامیداشت هفته بسیج و نقش بسیجیان در پاسداشت کشور، از زحمات همکاران و سربازان عرصه دانایی از صف تا ستاد قدردانی کرد.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی هدف از تشکیل این دوره را بازآموزی در راستای نظم، انضباط، قانونمداری و ارتقای سطح اطلاعات کاربران و دستیابی به تکنولوژی مربوط به سامانه خواند و گفت: این دوره بهمنظور اصلاح روند کلاسگذاری طبق دستورالعمل سال جاری، برنامهریزی شده و انتظار میرود؛ کاربران سامانه با کوله باری از تجربه و اطلاعات جدید به استانها برگردند و مطالب را به سایر همکاران استان و شهرستانها و مناطق انعکاس دهند.
وی با تأکید به سیاستهای راهبردی سازمان بیان کرد: در حال حاضر سازمان در دوران گذر به سر میبرد و با حکم برنامه هفتم توسعه مبنی بر بازنگری اساسنامه، سازمان مأمور گردید که روند فعالیتهایش را گسترش دهد و دامنه فعالیتها از آموزش بزرگسالان به آموزشهای همگانی و کسب مهارت توسعه یابد.
فولادوند با اشاره به سخن رسول اکرم در حدود ۱۴۰۰ سال پیش و تأکید بر کسب آموزش از گهواره تا گور عنوان کرد: همه ما در طول دوران زندگی نیاز به کسب مهارت و آموزش هستیم نیاز به مهارتهای بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی و دیگر مهارتها داریم که باید همواره در طول عمرمان بیاموزیم.
معاون وزیر آموزشوپرورش با یادآوری نظر منتقدان و صاحبنظران آموزشوپرورش بر محتواهای درسی، تغییر روند سبک یادگیری در حوزه بزرگسالان را ضروری دانست و افزود: نیاز ضروری جامعه به آموزش مهارتهای زندگی، مهارتهای فردی، اجتماعی، بهداشتی و همچنین برنامهریزی و تمرکز مهارتها در راستای رفع این نیازها و توسعه آموزش بزرگسالان، حجم وسیعی از بارهای آموزشوپرورش کاهش خواهد یافت.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اضافه کرد: علیرغم بهروزرسانی اساسنامه که این روزها در حال طیکردن مراحل پایانیاش میباشد و باید طبق برنامه هفتم توسعه تأیید شود، اصلاح روشها و روندهای گذشته و رفع چالشها و ابهامات از مهمترین مأموریتهای سازمان است.
وی از تلاش کاربران استانها قدردانی کرد و گفت: این دوره در راستای اصلاح دستورالعمل کلاسگذاری برگزار گردیده تا کاربران علیرغم کسب اطلاعات در خصوص تغییرات سامانه، دیدگاهها و پیشنهادهای سازنده نیز ارائه دهند و به تسهیل فرایند کلاسگذاری کمک نمایند.