به گزارش همشهری آنلاین، عرفان طهماسبی خواننده ای از جنوب کشور که توانست با ترانه سرایی و آهنگسازی در برنامه «عصر جدید» پا به عرصه اجرا بگذارد، در ادامه تور کنسرت های خود، بار دیگر به صحنه آمد.
طهماسبی فعالیت خود را از رشته تئاتر و شاهنامه خوانیش آغاز کرد و اجراهای پراکنده موسیقی، وی را به سمت حضور در برنامه «عصر جدید» کشاند و پس از آن با دریافت رای نجات امین حیایی به مراحل پایانی راه یافت که همین مسیر سبب شد تا به سرعت در عرصه موسیقی پاپ، به شهرت خوبی دست پیدا کند.
برای نخستینبار بلیتفروشی این خواننده، در روزهای پایانی خرداد، برای دو شب آغاز شد که طی آن، تمام بلیتها با سرعتی بالا فروخته شد. به همین دلیل اجرای این خواننده جنوبی در روزهای اول تیرماه و پیش از آغاز ماه محرم، بارها تمدید شد.
طهماسبی پس از ماه محرم و صفر با آغاز دور تازه اجرای خوانندگان پاپ، تور جدیدی از کنسرت های خود را در سراسر کشور آغاز کرد و اجراهایی متوالی را در شهرهایی چون اصفهان، ارومیه، تبریز، زنجان و برخی شهرهای دیگر تجربه کرد که هر بار با سالن هایی مملو از جمعیت مواجه شد.
این در حالی است که طهماسبی در آخرین روزهای مهر بار دیگر اجراهای خود را در سالن اسپیناس پالاس تهران آغاز کرد اما این بار مسلطتر، مجهزتر و هماهنگتر از اجراهای اولیه به صحنه آمد و همانطور که خود نیز در میانه اجرا اعلام کرد با بازتنظیم ترانه ها، متفاوتتر از قبل اجرا کرد.
مقایسه کنسرت های ماه های پیش با اجراهای کنونی نشان می دهد عرفان طهماسبی با بازتنظیم موسیقی ترانه های قدیمی خود تلاش کرده تا به احترام مخاطب، ارائه جدیدی به علاقهمندان خود داشته باشد.
از سوی دیگر، هماهنگی بیشتر در نورپردازی و هماهنگی نور با حرکات این خواننده جذابیت بیشتری را ایجاد کرده بود که می توان گفت از اجراهای نخستین، بیشتر و بهتر به چشم می آمد و همینطور این خواننده جوان با اعتماد به نفس بیشتری بر صحنه حاضر شد و با تسلط بالایی سعی بر مدیریت صحنه و مخاطبان داشت.
عرفان طهماسبی؛ مسلطتر از اجراهای نخست
همچنین تصاویری که بر نمایشگرهای سالن نقش می بست، هماهنگ با هر ترانه و موسیقی بود که می توانست همراهی بیشتری را از سوی مخاطبان به همراه داشته باشد و آلات موسیقی جدیدی نیز به اجراها اضافه شده بود که شاید نام آنها را ندانیم یا فقط به صورت سنتی در مناطق جنوب دیده شود اما استفاده مناسب و درست از آن می تواند افراد بیشتری را با آنها آشنا کند.
یکی از این ابزار، دایرهای همانند یک داریه بسته بود که با چرخاندن آن، صدای موج دریا تداعی می شد که به ترانه آخر این خواننده به زبان محلی جذابیت دوچندان بخشیده بود.
همانند اجراهای پیشین در آغاز کنسرت، کدی بر صفحه نشان داده شد که اسکن آن، اطلاعات کاملی از خواننده، گروه موسیقی، ترتیب اجرای ترانه ها و زمان اجرا در اختیار مخاطبان قرار میداد که در میان اجرای هر ترانه، بار دیگر بر نمایشگرها دیده می شد.
کنسرت با روایت کوتاهی از عرفان طهماسبی آغاز شد که حکایت از رویاهای کودکی وی داشت، در حالی که از همان زمان، آرزوی حضور بر صحنه را داشته و برای تحقق آن تلاش های بسیار کرده است.
طهماسبی داستان خود را اینگونه تعریف میکند: وقتی بچه بودم، می رفتم حموم و دسته تی رو میگرفتم و به عنوان میکروفون ازش استفاده می کردم و صدای دوش را هم همراهی مخاطبان با خودم فرض می کردم و هرگز از این آرزو دست نکشیدم.
در ادامه نیز ویدیوهای کوتاهی از کودکی وی نمایش داده شد که با همان لهجه شیرین جنوبی به مخاطبانی که به کنسرت آمده اند و هموطنان ایرانی، سلام می کند و می گوید: «می خواهم چند آهنگی برای شما بخونم و از اینکه اومدید، ممنونم» که در همان آغاز برنامه شور و هیجان بسیاری را ایجاد کرد و طهماسبی با ترتیب جدیدی از ترانه های خود پا به صحنه گذاشت.
این خواننده پاپ برای اجرای ترانه «گلم گلم» از ترانه های ساخته شده خودش که برای اولین بار بر صحنه «عصر جدید» اجرا کرده بود با همان گیتار سنتی که نمادهایی از هنر دست مردم جنوب کشور بر آن نقش بسته، به صحنه آمد و پس از تعظیمی به مخاطبان، اجرای خود را آغاز کرد.
پس از آن، ترانه «کجایی» که تمام ساخت آن را برعهده داشته را نیز همراه با زمزمه حاضران اجرا کرد؛ سپس «نجلا» که مربوط به تیتراژ پایانی یکی از سریال های تلویزیونی در سال های گذشته بود و موسیقی آن شور و هیجان بسیاری را در سالن ایجاد کرد را برای طرفدارانش خواند.
«تردید» ترانه بعدی بود که به زبان محلی اجرا شد و پس از آن «خداحافظ» با همراهی و همصدایی مردم اجرا شد که بخشی از این قطعه بدون موسیقی بود و خواندن آن به حاضران واگذار شد.
طهماسبی «ماه مو» و «بی من» را به عنوان ترانه های بعدی انتخاب کرده بود تا ترانه های محلی و به زبان جنوبی نیز از همراهی مردم بی نصیب نماند؛ قطعه بعدی نیز «چه کنم با تو» بود. پس از این اجرا، «دلگیر» که به تازگی به عنوان اثر جدید منتشر و به لیست اجراهای این روزهای عرفان طهماسبی اضافه شده است، آغاز شد و همچنان که خواننده و برخی از نوازندگان بر روی صندلی ها نشسته بودند، برای مخاطبان اجرا شد و پس از آن نیز «وای اگر» همراهی مردم را به دنبال داشت.
«گلوبند» تنها ترانه شاد و بندری عرفان طهماسبی، انتخاب بعدی اجرا بود که حاضران سالن را دعوت به هیجان می کرد به طوری که کل سالن با تمام وجود، متن را همراهی کرده و با شادی آن را فریاد می زدند و در پایان نیز «دوباره، دوباره» برای اجرای مجدد در سالن طنین انداز شد.
از دیگر ترانه های مشهور عرفان طهماسبی «پرسه» و «تو» است که در ادامه اجرای «گلوبند» هیجان و همراهی را در سالن نگه می داشت و این بار «مترسک» از دیگر ترانه های محلی این خواننده به عنوان پایانبخش اجراها بود.
«گلوبند» نیز یکبار دیگر به دلیل درخواست مخاطبان اجرا شد و پس از آن با تشکر از سوی خواننده، کنسرت به پایان رسید اما این هیجان در مسیرهای منتهی به پارکینگ ادامه داشت و با تکرار ریتم موسیقی تنها ترانه شاد طهماسبی، شور جدیدی را در فضای آزاد اسپیناس پالاس ایجاد کرد.