04 مهر 1403
2

نماینده ایران نزد دفتر سازمان ملل متحد در ژنو در نشست پنجاه و هفتم شورای حقوق بشر با اشاره به اعتراضات در اروپا و آمریکا علیه جنایات رژم صهیونیستی تصریح کرد که اقدامات آمریکا در سرکوب اعتراضات، به شدت ناقض آزادی بیان و تجمعات است.

انتقاد نماینده ایران از سرکوب اعتراضات در اروپا و آمریکا
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو در نشست پنجاه و هفتم شورای حقوق بشر، تحت دستورکار 4 با موضوع وضعیت‌های حقوق بشری که نیاز به توجه شورا دارند، به شدت از حمایت ایالات متحده از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و این حمایت را نقض آشکار کنوانسیون نسل‌کشی دانست.

بحرینی همچنین نگرانی عمیق خود را نسبت به دستگیری بیش از 3000 معترض، از جمله اساتید دانشگاه، در بیش از 60 دانشگاه در ایالات متحده به ویژه در اعتراضات علیه جنایات اسرائیل، ابراز کرد.

وی اضافه کرد که این اقدامات آمریکا در سرکوب اعتراضات، به شدت ناقض آزادی بیان و تجمعات است.

نماینده ایران همچنین به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویی در نیوکاسل و آکسفورد توسط نیروهای پلیس بریتانیا اشاره کرد و این اقدامات را نقض آشکار حقوق بشر دانست.

وی افزود که در آلمان نیز اعتراضات ضد اسرائیلی با خشونت مواجه شده که منجر به سرکوب و پیگردهای قانونی علیه معترضان شده است.

نماینده ایران اخراج هزاران نفر از آلمان را نقض مواد 31 و 33 کنوانسیون 1951 پناهندگان دانست و تاکید کرد که پیمان جدید مهاجرتی اتحادیه اروپا با این کنوانسیون مغایرت دارد.

بحرینی از شورای حقوق بشر و سازوکارهای مربوط به آن خواست تا توجه ویژه‌ای به این مسائل جدی داشته باشند و برای مقابله با این نقض‌های حقوق بشری اقدام نمایند.

بحرینی: رژیم اسرائیل مشروعیت ریاست بر هیچ نهادی را ندارد
سفیر ایران: حق دفاع علیه اقدامات اسرائیل را محفوظ می‌دانیم

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir