04 مهر 1403
1

اقتصادنیوز: بورس تهران در جریان معاملات سهامی امروز شاهد چرخش روند پول حقیقی در بازار سهام بود و در انتهای معاملات نیز با خالص جریان پول حقیقی منفی روبرو شدیم.

ورودی جریان پول حقیقی به بورس تهران مسدود شد+ اینفوگرافیک
  عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز چهارشنبه 4 مهر ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 2 هزار و 355 واحد -معادل 0.11 درصد- نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 155 هزار و 23 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد هزار و 1 واحدی در رقم 706 هزار و 998 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس 11 واحد رشد کرد به رقم 22 هزار و 308 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 39 واحد به سطح 124 هزار و 584 واحد رسید. 

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز چهارشنبه خالص جریان پول حقیقی در بازار سهام منفی شد و شاهد خالص منفی 121 میلیارد تومانی جریان پول حقیقی در میان موقعیت‌های سهامی بودیم.

امروز نماد کگل بیشترین ورود پول حقیقی را داشت که ارزش آن 44.1 میلیارد تومان بود. پس از کگل، نمادهای کاوه، ونوین، وتجارت و وپارس بیشترین ورود پول را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای وبملت، شستا، شپنا، خساپا و کالا تعلق داشت.

030704

 

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای وبملت، فملی، کگل، کچاد و ومعادن نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای فولاد، شپنا و وغدیر نمادهای قرمزپوشی بودند که بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، تجلی، سامان و آریا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل داشتند و نمادهای زاگرس ، خاور و فرابورس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد وبملت بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و ذوب در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز فزر، خاور و کرمان بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات‌ بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 17 هزار و 153 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 4 هزار و 996 میلیارد تومان بود که 29 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 12 درصدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم 6 هزار و 181 میلیارد تومان رسید.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، 131 نماد صف خرید داشتند و 91 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. در معاملات امروز بازار سهام 47 درصد نماد‌ها قرمز پوش بودند و 53 درصد نقشه معاملات سبز رنگ بود. سرانه فروش هر کد حقیقی در سطح 27.8 میلیون تومان قرار گرفت و سرانه خرید در محدوده 33.9 میلیون تومانی ایستاد.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

030704


https://hirna.ir