04 مهر 1403
3

در بحبوحه حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، انگلیس به منظور کمک به شهروندان این کشور برای ترک این کشور، ۷۰۰ نیروی نظامی به قبرس اعزام می‌کند.

اعزام ۷۰۰ نیرو از لندن به قبرس برای تخلیه اتباع انگلیسی از لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، همزمان با تشدید تنش‌ها در لبنان پس از حملات گسترده و وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیروت، دولت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای کمک به خروج شهروندان این کشور از لبنان، ۷۰۰ نیروی نظامی به قبرس اعزام می‌کند؛ جایی که لندن پیش‌تر در آن ناو، جنگنده و بالگرد ترابری مستقر کرده است.

جان هیلی، وزیر دفاع انگلیس دراین‌باره گفت: تحولات ساعات و روزهای گذشته، نشان داد که شرایط تا چه اندازه ملتهب است و به همین دلیل پیام ما روشن است و شهروندان انگلیسی باید فوراً (لبنان) را ترک کنند. دولت ما تمام تدارکات را برای حمایت از اتباع انگلیسی در صورت وخیم شدن شرایط، مهیا کرده است.

همچنین کایر استارمر، نخست وزیر انگلیس با ابراز نگرانی شدید درباره از کنترل خارج شدن منطقه، گفت: تمام طرفین باید از لبه (پرتگاه) فاصله بگیرند.

در پی حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان که همچنان ادامه دارد بر شدت آنها افزوده شده است، تاکنون ۵۶۹ نفر شامل ۵۰ کودک به شهادت رسیده و حدود یک هزار و ۸۳۵ تن نیز مجروح شده‌اند.

منبع:

https://hirna.ir