04 مهر 1403
5

نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا در سخنانی تاکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات مشاغل را از سایر کشورها از جمله آلمان به کشورش می‌کشاند و می‌خواهد شرکت‌های خودروسازی آلمانی به شرکت‌های خودروسازی آمریکایی تبدیل شوند.

ترامپ: شرکت‌های خودروسازی آلمانی را آمریکایی می‌کنیم
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی"، دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده که در صورت پیروزی در انتخابات می خواهد صنعت داخلی را تقویت کند. برای انجام این کار، این نامزد جمهوری خواه آمریکا می خواهد مشاغل را از کشورهای دیگر بیرون براند. وی تهدیدی آشنا برای شرکت هایی است که در ایالات متحده آمریکا تولید نمی کنند.

"دونالد ترامپ"، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می خواهد اطمینان حاصل کند که ایالات متحده مشاغل را از آلمان و سایر کشورها به سمت این کشور می راند. ترامپ در جریان حضور در مبارزات انتخاباتی خود در ساوانای جورجیا، گفت: ما مشاغل را از کشورهای دیگر دور خواهیم کرد. من می خواهم شرکت های خودروسازی آلمانی به شرکت های خودروسازی آمریکایی تبدیل شوند.

ترامپ خطاب به آلمان تاکید کرد: ما کارخانه های آنها را تصاحب خواهیم کرد. ترامپ تاکید کرد که اگر به کاخ سفید بازگردد، همچنین تضمین می کند که شرکت های آمریکایی مانند جنرال الکتریک و آی بی ام که آمریکا را ترک کرده اند سرشار از پشیمانی به سواحل ما بازگردند.

وی تاکید کرد که اگر در انتخابات ریاست جمهوری در 5 نوامبر پیروز شود، به هر شرکت بزرگ پیشنهادی می دهد. وی افزود: من به شما کمترین مالیات، کمترین هزینه انرژی، کمترین بار نظارتی و دسترسی رایگان به بهترین و بزرگترین بازار جهان را می دهم، اما به شرطی که محصول خود را اینجا بسازید.

دونالد ترامپ افزود: پیش نیاز این مسئله آن است که شرکت ها محصولات خود را در ایالات متحده تولید کنند و آمریکایی ها را استخدام کنند. وی افزود: اگر محصول خود را در اینجا تولید نکنید، باید تعرفه بپردازید - اگر محصول خود را به ایالات متحده بفرستید، تعرفه بسیار بالایی خواهد داشت. ترامپ گفت: ما ماشین‌هایی را در سطحی خواهیم ساخت که قبلاً ندیده‌اید. ماشین‌ها را بزرگ‌تر، بهتر، زیباتر، قوی‌تر و سریع‌تر از همیشه می‌سازیم.

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش همچنین ادعای خود مبنی بر بازگشت آلمان به ساخت نیروگاه‌های زغال‌سنگ را پس از حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی تکرار کرد. ترامپ با اشاره به "آنگلا مرکل"، صدراعظم سابق آلمان و اولاف شولتز، صدراعظم فعلی این کشور گفت: آلمان در این زمینه تلاش کرد، اما بعد از اینکه آنگلا را با شخص دیگری جایگزین کردند این فرد دیگر اکنون هر هفته یک نیروگاه زغال سنگ در آلمان می سازد.

ترامپ در گذشته نیز چندین بار اظهارات مشابهی را انجام داده است - از جمله در جریان دوئل تلویزیونی چند هفته پیش علیه رقیب دموکرات خود، کامالا هریس اظهارات مشابهی را ایراد کرد.

وزارت امور خارجه آلمان در پلتفرم X به این موضوع پاسخ داد و نوشت: چه بخواهید چه نخواهید: سیستم انرژی آلمان کاملاً کاربردی است و بیش از 50 درصد انرژی های تجدید پذیر را دارد. این وزارتخانه تاکید کرد: به جای ساخت نیروگاه های زغال سنگ و هسته ای ما آن ها را تعطیل می کنیم. وزارت خارجه آلمان تاکید کرد: زغال سنگ حداکثر تا سال 2038 از شبکه خارج می شود.

ترامپ: مشکلات شناختی هریس از بایدن هم بیشتر است
ادعای مجدد ترامپ مبنی بر تهدید از سوی ایران

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir