04 مهر 1403
7

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تجهیز بیش از ۱۰۰۰ کارگاه رایانه در دبیرستان‌های دوره اول متوسطه خبر داد.

آموزش برنامه نویسی با ایران دیجیتال

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضروری بودن فرایند کیفیت بخشی آموزشی گفت: کیفیت بخشی آموزشی یک فرایند بوده که باید برای آن برنامه ریزی شود.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: باتوجه به آغاز برنامه‌های کیفیت بخشی از دوره اول متوسطه، یک سنجش ملی از عملکرد دانش آموزان صورت می‌گیرد که در سال تحصیلی قبل بیش از ۳ میلیون دانش آموز شرکت کردند و در گام اول، تبیین نتایج، اعلام به مدارس و برنامه ریزی برای توانمندسازی معلمان با ۴ عنوان درسی ریاضی، علوم تجربی، فارسی و عربی انجام گرفت.

وی با اشاره به پیش بینی آموزش‌های برنامه نویسی و کد نویسی برای دانش آموزان دوره اول متوسطه تصریح کرد: با مشارکت وزارت ارتباطات طرحی به نام «ایران دیجیتال» منعقد شده که در آن ۵ هزار معلم دوره اول متوسطه آموزش برنامه نویسی و ۲۵ هزار معلم نیز آموزش ساخت بازی‌های دیجیتال را بگذرانند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان ضمن اشاره به تجهیز بیش از ۱۰۰۰ کارگاه رایانه در دبیرستان‌های دوره اول متوسطه گفت: یکی از ماموریت‌های مهم آموزش و پرورش توجه به موضوع هوش مصنوعی و متاورس بوده و تمام تلاشمان این است که دانش آموزان توانایی فراگیری آموزش‌های لازم را داشته باشند.

منبع:

https://hirna.ir