04 مهر 1403
3

معترضان در برخی شهرهای آمریکا علیه حمایت نظامی آمریکا از رژیم اسرائیل تظاهرات کردند.

برپایی تظاهرات در شهرهای مختلف آمریکا علیه جنایات اسرائیل
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که لحظه به لحظه بر شدت تنش ها و درگیری ها در خاورمیانه افزوده می شود و خطر وقوع جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه وجود دارد، معترضان در برخی شهرهای آمریکا علیه حمایت نظامی آمریکا از رژیم اسرائیل تظاهرات کردند.

بر این اساس، گروهی از معترضان عصر روز گذشته به وقت محلی در میدان هرالد نیویورک تجمع کرده و با خود بنرهایی به همراه داشتند که بر روی آنها نوشته بود: «همین حالا دست از لبنان بردارید» و «جنگ آمریکا و اسرائیل در لبنان متوقف شود» و « همین حالا ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کنید».

معترضان فریاد می زدند: فلسطین را آزاد کنید. آنها همچنین از بایدن، هریس، ترامپ و تانیاهو نام برده و فریاد زدند که از حضور آنها در این شهر استقبال نمی کنند.

علاوه بر این، گروه دیگری از معترضان با در دست داشتن پرچم ها و بنرهای مشابه، در اطراف کاخ سفید در واشنگتن تجمع کردند.

گروه سازمان دهنده این اعتراضات در بیانیه‌ای اعلام کرد حملات اسرائیل در لبنان و ادامه حملات و نسل کشی در غزه، با بمب ها، موشک ها و هواپیماهای بی شماری انجام می شود که از سوی دولت آمریکا تامین می شود.

این تظاهرات در شهرهای دیگری از جمله سان فرانسیسکو، سیاتل، سن آنتونیو و فونیکس نیز برگزار شد.

این در حالی است که رژیم اسرائیل از یکشنبه حملات سنگینی به جنوب و شرق لبنان انجام داد و مدعی شد که این حملات پیشدستانه بوده است، در این حملات بنا به آمار وزارت بهداشت لبنان، تاکنون، 569 نفر از جمله 50 کودک و 94 زن به شهادت رسیده‌اند.

حزب‌الله در واکنش به این جنایت‌ها، ده‌ها عملیات موشکی و پهپادی علیه رژیم اسرائیل انجام داده است. دیروز پایگاه‌ نظامی ارتش رژیم اسرائیل در شهر حیفای اشغالی و امروز نیز مقر موساد در تل‌آویو، از جمله اهداف این حملات تلافی‌جویانه بوده است.

علاوه بر این، رسانه‌‌های رژیم اسرائیل صبح امروز چهارشنبه از فعال شدن آژیرهای هشدار و پدافند موشکی این رژیم بر فراز شهر تل‌‌آویو اشغالی خبر دادند که حزب الله طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مقر موساد را هدف قرار داده است.

همچنین در حالی که جنگ غزه به روز 355 خود رسیده است، حملات هوایی رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف در نوار غزه ادامه دارد و این حملات با افزایش بمباران و کشتارها به ویژه در شمال غزه همراه است.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ماه مه، بر حمایت قاطع و بی قید و شرط از رژیم اسرائیل تاکید کرد در حالی که مدعی برقراری سریع صلح و پایان جنگ است.

همزمان در حالی که جامعه جهانی همچنان در توقف این فجایع ناتوان است، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه در برابر مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، این وضعیت را محکوم کرد و آن را «کابوس دائمی» خواند که کل منطقه را تهدید می‌کند.

او بار دیگر خواستار توقف فوری جنگ شد و به حملات رژیم اشغالگر به لبنان اشاره کرد و گفت که عدم توقف جنگ غزه کل منطقه را به آشوب می‌کشاند که اولین آن از لبنان آغاز شده است.

از زمان حمله 7 اکتبر حماس به اسرائیل و آغاز عملیات طوفان الاقصی، شهرهای مختلف آمریکا به دلیل ارسال کمک های نظامی به رژیم اسرائیل، همواره شاهد اعتراضاتی علیه جنگ اسرائیل در غزه بوده‌اند. جنگی که تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 41 هزار غیرنظامی، وقوع بحران غذایی و آوارگی بیش از 2/3 میلیون نفر و طرح اتهام نسل کشی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی شده است.

اصابت موشک‌های حزب الله به نزدیک حیفا
وحشت رسانه عبری از پیوستن گروه‌های مقاومت عراق به حزب الله

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir