04 مهر 1403
5

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوال تسنیم در خصوص پیگیری تفاهمات ایران و عراق در سفر رئیس جمهور به این کشور گفت: قرار است در سفر قریب الوقوع معاون کنسولی وزارت امور خارجه به عراق و اربیل این تفاهمات پیگیری شود.

کنعانی: معاون کنسولی وزارت خارجه به اربیل و بغداد می‌رود
- اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص تفاهمات ایران و عراق در سفر رییس جمهور به عراق و همچنین قول مساعد مقامات اقلیم کردستان برای انتقال محکومان ایرانی گفت: در مجموع همزمان با سفر رسمی جناب آقای پزشکیان رئیس جمهوری محترم به عراق، تعداد 14 سند و یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های گوناگون میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به امضای طرفین رسید. 

وی افزود: اقدامات مرتبط با اجرایی این اسناد در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های متولی آن در دو کشور به مرور انجام خواهد شد. 

کنعانی همچنین اظهار داشت: در ارتباط با موضوع زندانیان ایرانی در اقلیم کردستان عراق، مسئولان کشورمان از جمله در وزارت امور خارجه و سفیر و سرکنسول‌های کشورمان در عراق در مناسبت‌های مختلف در دیدار با مسئولان اقلیم کردستان عراق، پیگیر این موضوع بودند که در یک مرحله منجر به آزادی دوازده نفر از شهروندان ایرانی شد. 

سخنگوی وزارت خارجه افزود: در خلال سفر آقای پزشکیان نیز این موضوع به صورت جدی در دستور کار پیگیری در ملاقات‌های ایشان با مسئولان در منطقه اقلیم کردستان عراق قرار گرفت که با قول مساعد آنها مواجه شد. 

وی اعلام کرد: قرار است در سفر آتی و قریب الوقوع معاون کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان به عراق و اربیل اجرای این توافق به صورت عملی مورد پیگیری قرار گیرد و امیدواریم به نتایج خوبی دست یابیم.

کنعانی همچنین در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی بر اینکه با وجود تاکید ایران نسبت به عدم دخالت در انتخابات آمریکا مجدد گزارشاتی با بهانه‌های مختلف در حال انتشار است که اخیرا FBI نیز در گزارشی جدید ضمن اتهام دخالت ایران در انتخابات آمریکا، مدعی است که ایران اطلاعات دونالد ترامپ را ربوده است، اظهار داشت: ما این ادعاهای بی‌اساس را مطلقا تکذیب می‌کنیم. واضح است که اهداف و انگیزه های سیاسی و انتخاباتی در ورای طرح این گونه اتهامات پوچ نهفته است.

اختصاصی|قول مساعدت اقلیم کردستان برای انتقال محکومین ایران

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir