04 مهر 1403
10

دکتر مسعود پزشکیان در مصاحبه با الجزیره گفت که آمریکا برای گفت‌و‌گو با ایران حسن نیت ندارد و در توافق هسته‌ای نیز حسن نیت نداشت.

پزشکیان: آمریکا حسن نیت ندارد
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دکتر مسعود پزشکیان در مصاحبه با شبکه الجزیره در خصوص مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی به اظهار نظر پرداخت که بخش‌هایی از آن را کانال تلگرامی این شبکه منتشر کرده است.

رئیس‌جمهور کشورمان در این مصاحبه در خصوص جنگ غزه و لبنان گفت: «اقدامات اسرائیل در منطقه نمونه نسل‌کشی است و متأسفانه کشورهای اروپایی و آمریکا همچنان از این جنایات حمایت می‌کنند. اسرائیل امید دارد تا با گسترش دایره جنگ در خاورمیانه، بقای خود را استمرار ببخشد».

او افزود: «اسرائیل در تحقق اهداف خود در غزه شکست خورد و نتوانست حماس را از بین ببرد؛ تنها هدفی که اسرائیل توانسته محقق کند، نابودی کامل غزه و جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه است».

پزشکیان با دعوت از کشورهای اسلامی برای وحدت مقابل اسرائیل گفت: «کشورهای اسلامی باید پاسخ هماهنگ به جنایات اسرائیل بدهند، چرا که اسرائیل همان کاری که در غزه کرد را در لبنان انجام خواهد داد».

پزشکیان : وحشیگری اسرائیل در لبنان باید متوقف شود
پزشکیان تأکید کرد حزب الله نباید در جنگ تنها بماند

رئیس‌جمهور کشورمان همچنین در خصوص انتقام خون شهید اسماعیل هنیه نیز گفت: ‌«ما آن طرفی هستیم که زمان پاسخ به ترور شهید هنیه را تعیین خواهیم کرد، اسرائیل نمی‌تواند هر کاری دلش خواست بکند؛ اما نوع و کیفیت پاسخ، مکان و زمان آن اموری هستند که لازم است اعلام نکنیم».

پزشکیان افزود: «نتانیاهو سعی دارد از طریق بحران کنونی، برای خود دستاوردسازی سیاسی بکند؛ اسرائیل از گسترش دایره جنگ ضرر نمی‌کند، چرا که از سوی کسانی پشتیبانی می‌شود که حامی ارزش‌های جعلی و دروغین هستند اما اگر ما صدایمان را واحد کنیم و یک صدا بشویم، اسرائیل هرگز جرئت این را ندارد که به کارهایش ادامه بدهد».

دکتر مسعود پزشکیان در بخش مربوط به برجام و سیاست خارجی نیز گفت: «ما به دنبال جنگ با هیچ کس نیستیم، ما به توافق هسته‌ای که امضا کردیم پایبند هستیم و سلاح‌ها و موشک‌هایی که توسعه داده‌ایم برای دفاع از خود به هنگام حمله اسرائیل است».

او در خصوص گفت‌وگو میان تهران و واشنگتن نیز گفت: «ما مشکلی با گفت‌وگوی با آمریکا نداریم، اما آمریکا به تعهداتش عمل نکرده است؛ ما تا کنون حسن نیتی از سمت آمریکا در خصوص گفت‌وگو احساس نکرده‌ایم، این حسن نیت در توافق هسته‌ای هم وجود نداشت».

انتهای پیام

منبع:

https://hirna.ir