03 مهر 1403
3

عبدالعلی چنگیز پیشکسوت استقلال گفت: فکر می‌کنم اگر استقلال بتواند به لحاظ تاکتیکی عملکرد خوبی داشته باشد قطعاً می‌تواند نتیجه لازم را بگیرد.

دربی می‌تواند پایان یا آغاز مشکلات استقلال باشد/ تیم گاریدو منظم است/ استقلال همه چیز برای شکست پرسپولیس دارد اما...

عبدالعلی چنگیز مهاجم اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره وضعیت به وجود آمده برای این تیم در آستانه دیدار دربی حساس پایتخت در چهارچوب هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر اظهاراتی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید:

چرا اوضاع و احوال تیم استقلال به شرایط امروزی رسید؟

متاسفانه زمان خوبی برای حل مشکلات داخلی استقلال انتخاب نشد. البته من نمی‌خواهم بگویم چه کسی در این زمینه مقصر است یا اشتباهات را گردن فرد خاصی بیندازم اما به هر حال اصلاً زمان درستی برای مطرح کردن این قبیل مسائل نبود.

صحبت‌های انجام شده از طرف مشاور مدیرعامل درباره اتفاقات مربوط به کادر فنی چه دلیلی داشت؟

منظور من هم دقیقاً همین مسائل است. من نمی‌دانم چرا باید در چنین موقعیتی صحبت‌های این چنینی مطرح شود! این‌ها ثابت می‌کند برخی اتفاقات در داخل باشگاه استقلال بی دلیل اتفاق نمی‌افتد وگرنه قطعاً کسی که قرار است به مدیرعامل باشگاه مشاوره بدهد و او را در زمینه پیشبرد اهدافش راهنمایی کند هرگز در چنین وضعیتی که استقلال به حساس‌ترین بازی خودش رسیده اوضاع آرام تیم را بر هم نمی‌ریزد. من از این بابت واقعا متاسفم. اما شاید بهتر بود جواد نکونام هم جوابی به این مسائل نمی‌داد.  ای کاش جواد نکونام هم سکوت می‌کرد و بعد از دربی هر حرفی داشت با هواداران مطرح می‌کرد و آنها را در میان می‌گذاشت. به نظرم الان اصلاً وقت خوبی برای پاسخ دادن نبود.

حالا با این شرایط و کسب نتیجه تساوی در دیدار با نساجی مازندران فکر می‌کنید نتیجه دیدار مقابل پرسپولیس چطور می‌شود؟

من فکر می‌کنم استقلال از همین بازی می‌تواند استارت موفقیت در این فصل را بزند. ما از نظر نفری کم نداریم و یک تیم پر مهره را برای لیگ برتر جدید بسته‌ایم. استقلال اگر اولین تیم پر مهره لیگ نباشد قطعاً دومین تیم است. در فصل نقل و انتقالات بازیکنان خیلی خوبی به تیم جذب شدند و با حفظ شاکله اصلی تیم نسبت به فصل قبل اوضاع برای ما خوب است. اگر کمی دقت کنیم و بتوانیم خودمان را در میدان مسابقه آنطور که باید و شاید نشان بدهیم قطعاً می‌توانیم نتیجه مورد نظرمان را بگیریم. پیروزی و کسب سه امتیاز در دربی هیچ چیز دور از دسترسی برای استقلال نیست. معتقدم دربی می‌تواند پایان یا آغاز مشکلات باشد. ما همه چیز داریم جز آرامش و تمرکز.

دربی می‌تواند پایان یا آغاز مشکلات استقلال باشد/ تیم گاریدو منظم است/ استقلال همه چیز برای شکست پرسپولیس دارد اما...

بسیاری از کارشناسان معتقدند این تیم در بازی‌های قبل عملکرد خوبی نداشته است؟

بله من هم موافقم استقلال نسبت به آن چیزی که در چنته دارد بازی‌های ضعیف‌تری را نشان داده که این اصلاً قابل قبول نیست. اما همین تیم می‌تواند با یک تاکتیک درست و شرایط بهتر نتایج خوبی بگیرد و استارت موفقیت‌هایش را از همین دیدار اول با پرسپولیس در دربی بزند. در دیدار نساجی هم ما باید برنده می‌شدیم.

 به نظر شما استقلال نسبت به فصل قبل که خیلی سخت گل می‌خورد این فصل زیادی راحت گل نمی‌خورد؟

این‌ها همه ناشی از نداشتن تمرکز و برهم ریختگی اوضاع و احوال روحی - روانی بچه‌های تیم است. متاسفانه هر چقدر ما فکر می‌کردیم استقلال امسال با شرایط آرام و بدون تنش مسابقات لیگ را شروع می‌کند کاملاً همه چیز برعکس شد. در طول یک ماه اخیر بارها و بارها دیدیم که مشکلاتی به لحاظ حاشیه‌ای در تیم ایجاد شد که نگذاشت استقلال آرامش خودش را داشته باشد. من الان مطمئنم با ایجاد یک آرامش خوب تمام مشکلات استقلال از بین خواهد رفت.

به نظر شما پرسپولیس تیمی است که به استقلال ببازد؟

قطعاً به این راحتی‌ها نیست. پرسپولیس یک تیم با نظم و انضباط است که فوتبال را به خوبی ارائه می‌دهد و کاملا مشخص است که با برنامه کار می‌کند. این موضوع می‌تواند روی عملکرد این تیم در دربی هم تاثیر مستقیم داشته باشد. حضور یک مربی خوب خارجی بالای سر این تیم باعث شده تا پرسپولیس دیگر شبیه فوتبال قدیم خود نباشد. بنابراین من فکر می‌کنم اگر استقلال بتواند به لحاظ تاکتیکی عملکرد خوبی داشته باشد قطعاً می‌تواند نتیجه لازم را بگیرد.


https://hirna.ir