03 مهر 1403
4

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در دیدار با مسوولان بسیج دانشجویی دانشگاه های خراسان رضوی اظهار داشت: تنفیذ حکم رییس جمهوری از سوی مقام معظم رهبری حمایت از دولت را برای ما تکلیف و واجب اجتماعی و شرعی کرده است. 

علم الهدی: حمایت از دولت واجب اجتماعی و شرعی است/ به دلیل حاکمیت بسیج، مشکلات سیاسی و اجتماعی در دانشگاه‌های مشهد بسیار

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، روز سه‌شنبه در دیدار با مسوولان بسیج دانشجویی دانشگاه های خراسان رضوی اظهار داشت: بسیج دانشجویی، کانون فعالیت و حرکت‌های مهم جامعه و امت اسلامی است که دارای قدرت نفوذ ولایت و دین هستند.  

بنابر روایت ایرنا، وی با بیان این که مشکلات سیاسی و اجتماعی در دانشگاه‌های مشهد به دلیل حاکمیت بسیج بسیار کمتر از سایر دانشگاه‌های کشور است افزود: این اتفاق با اجرای ۲ طرح محقق شده است که سایر دانشگاه‌ها نیز می‌توانند از آنها استفاده و بهره‌برداری کنند. 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این که طرح نخست هماهنگی قوی و فشرده بین تمامی نهادها و پایگاه‌های بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف بود ادامه داد: طرح دوم نیز وابستگی شدید و متقابل بین بسیج اساتید و بسیج دانشجویی بود که همپای یکدیگر فعالیت می‌کردند.  

علم الهدی، بسیج دانشجویی و بسیج اساتید را محور اقتدار ولایت در دانشگاه معرفی کرد و گفت: دشمن برای نفوذ و پیشبرد اهداف معاندانه خود روی ظرفیت دانشگاه‌ها بسیار چشم دارد زیرا فضای دانشگاه به هر سمتی کشیده شود، جامعه نیز به همان سمت حرکت خواهد کرد.  

وی افزود: امکان دارد در مسیر فعالیت، کسی شما را تشویق یا تایید نکند اما شما نباید به این موضوع توجه کنید بلکه باید هدفتان کار برای خدا باشد و با همان ایمان و عقیده راسخ مجاهدت خود را ادامه دهید.  

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اشاره به این که فضای کنونی دانشگاه به سمت تساهل و تسامح کشیده شده است گفت: در این شرایط، بسیج دانشجویی و اساتید باید به جریان مطالباتی قوی و جدی تبدیل شوند که بتوانند اهداف خود را پیگیری کنند. 

علم الهدی افزود: اگر بتوانید با جریان‌های همسو در سایر تشکل‌های دانشجویی همراه شوید تا همانند فعالیت‌های جهادی نیروهای متدین جدید را نیز جذب بسیج کنید، بسیار ارزشمند است. 

همچنین اظهار داشت: تنفیذ حکم رییس جمهوری از سوی مقام معظم رهبری حمایت از دولت را برای ما تکلیف و واجب اجتماعی و شرعی کرده است. 

۲۷۲۱۹


https://hirna.ir