03 مهر 1403
3

وزیر امور خارجه کشورمان و همتای ایتالیایی خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار کردند.

دیدار عراقچی و وزیر خارجه ایتالیا
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، آنتونیو تایانی، وزیر امور خارجه ایتالیا امروز در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کرد.

 سید عباس عراقچی در این دیدار با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به لبنان هشدار داد که منطقه در آستانه یک جنگ گسترده است و چنانچه ایالات متحده و دیگر دوستان رژیم صهیونیستی حملات آن رژیم را متوقف نکنند باید مسئولیت عواقب آن را بپذیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به درخواست ایتالیا و برخی کشورهای دیگر برای آتش‌بس فوری در لبنان گفت این بر عهده حامیان رژیم صهیونیستی است که آن رژیم را به توقف حملات وحشیانه خود که ثمره آن تا کنون شهادت صدها نفر از جمله ده‌ها کودک بوده است، وادار سازند.

عراقچی با تاکید بر استیصال رژیم صهیونیستی و عدم دستیابی به هیچ یک از اهداف خود در غزه، علی‌رغم حدود یک سال کشتار وحشیانه، گفت نباید اجازه داد آن رژیم آتش جنگ را به تمامی منطقه گسترش دهد تا خود را از استیصال نجات دهد.

وزیر امور خارجه ایتالیا در این دیدار با اشاره وخامت اوضاع در جنوب لبنان بر ضرورت تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از جنگ و برقراری آتش‌بس تاکید کرد.

گروسی: برقراری ارتباط مجدد با عراقچی مهم است
دیدار عراقچی با وزرای خارجه ژاپن و مکزیک در نیویورک

وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر با وزرای خارجه عربستان سعودی، بحرین، کویت، بلغارستان، لبنان، ازبکستان، کوبا، ژاپن، مکزیک، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ،  هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بازسازی مسائل انسان‌دوستانه غزه، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و رایزنی کرده بود.

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir