03 مهر 1403
6

۱۲ بازیکن از تیم استقلال و ۱۶ بازیکن از تیم پرسپولیس، بازیکنانی هستند که در اولین حضور خود در دربی موفق به گلزنی شده اند.

رکوردداران گلزنی در اولین دربی

به گزارش خبرورزشی، برگزاری دربی ها و حساسیت های آن لبریز از حوادث و اتفاقات ورزشی و غیرورزشی است. یکی از این اتفاقات که برای بازیکنان و هواداران فوتبال می تواند بسیار شیرین باشد ثبت رکوردهای مختلف در ادوار مختلف برگزاری دربی هاست.

یکی از این رکوردها، گلزنی بازیکنانی است که در اولین حضور خود در دربی گلزنی کرده اند. این ۱۲ بازیکن برای استقلال موفق به گلزنی در اولین دربی شده‌اند: امیرارسلان مطهری – جابر انصاری – سجاد شهباززاده – امیدرضا روانخواه – فرد ملکیان – ادموند اختر – عباس سرخاب – غلامرضا فتح‌آبادی – محرم عاشری – جواد قراب – غلامحسین مظلومی و امیرحسین جابری‌زاده.

این ۱۶ بازیکن برای پرسپولیس موفق به گلزنی در اولین دربی شده‌اند: گئورگی گولسیانی – عیسی آل‌کثیر – مهدی عبدی – سروش رفیعی – جری بنگستون – علی علیپور – ایمون زائد – عادل کلاه‌کج – محسن خلیلی – شیث رضایی – عیسی ترائوره – بهنام طاهرزاده – ادموند بزیک – نادر میراحمدیان – رضا عابدیان – علی پروین و حسین همیشه‌جوان...

جابر انصاری و امیدرضا روانخواه از استقلال، ادموند بزیک و محسن خلیلی از پرسپولیس در هر دو بازی اول خود موفق به گلزنی شده‌اند. همچنین ایمون زاید تنها بازیکنی است که در اولین دربی خود هت‌تریک می‌کند و امیرارسلان مطهری و گئورگی گولسیانی دو بازیکنی هستند که در اولین دربی خود موفق به ثبت دبل شده‌اند.


https://hirna.ir